Zahraničí,
Euractiv,
Lukáš Hendrych
25. 5. 2018 10:06
V zemích Evropské unie vstupuje v platnost nové nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR). Legislativa vstoupila v platnost v pátek. Podívejte se v přehledné grafice, jak se GDPR dotkne Česka a jak se k ní staví například Facebook.
Co přijde dál?
Nová pravidla donutí jejich zpracovatele k větší opatrnosti a v ideálním případě omezí využívání dříve poskytnutých dat k novým, předem nedomluveným účelům.
Zatímco EU zdůrazňuje, že nová pravidla mohou podpořit "nedůvěřivý" byznys, může zároveň dojít i k upevnění pozic současných gigantů. Společnosti Facebook drtivá většina uživatelů novou "smlouvu" nejspíš odsouhlasí, u nového hráče na trhu by lidé mohli být se svěřováním svých dat opatrnější.
Už brzká budoucnost zřejmě ukáže, nakolik lze nová pravidla ohýbat. Různé interpretace jednotlivců i firem nepochybně povedou k řadě soudů.