"Strašák" GDPR přichází: Zavalily vás e-maily požadující souhlas? Přečtěte si fakta o novém nařízení

Zahraničí Zahraničí, Euractiv, Lukáš Hendrych
25. 5. 2018 10:06
V zemích Evropské unie vstupuje v platnost nové nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR). Legislativa vstoupila v platnost v pátek. Podívejte se v přehledné grafice, jak se GDPR dotkne Česka a jak se k ní staví například Facebook.
Facebook - archivace dat, ilustrační foto
Facebook - archivace dat, ilustrační foto | Foto: Facebook

Co na to Facebook?

Obří společnosti pracující s citlivými daty upravily svoje fungování, aby novým pravidlům odpovídaly.

Populární Facebook v minulých týdnech "donutil" své uživatele, aby přehodnotili nastavení svých účtů a především souhlasili s novými podmínkami. Kromě toho představil a hlavně zviditelnil řadu nových nástrojů, které uživatelům umožňují lépe kontrolovat své soukromí. Nástroje seskupil k sobě, takže jsou pro běžné uživatele lépe dohledatelné.

Uživatelé mají přístup ke svým osobním datům a mohou si zvolit, že některé informace, která o nich Facebook skladuje, vymažou.

Důležité ale je, že GDPR je novým nařízením EU, kdežto Facebook působí celosvětově. Nejen on se ale díky rozsáhlému evropskému trhu rozhodl změnit svoje pravidla víceméně obecně. Roli ale hrají i místní nařízení jinde ve světě.

Google zvolil méně nápadnou taktiku a GDPR vyřešil aktualizací svých služeb.

 

Právě se děje

Další zprávy