Letadlo na lince z Portlandu mělo namířeno do Ontaria v Kalifornii, o okno přišlo během stoupání po startu. Na záběrech zveřejněných médii je vidět, jak dovnitř kabiny proudí vzduch dírou v trupu. Kvůli poklesu tlaku v kabině si museli cestující nasadit masky s kyslíkem.
Stroj se dostal do výšky skoro 4900 metrů, poté kvůli nehodě provedl obrat a vrátil se do Portlandu. Podle serveru FlightAware strávil ve vzduchu 19 minut.
An Alaska Airlines Boeing 737 MAX 9 aircraft was forced to make an emergency landing last night after a window and portion of a side wall blew out during the flight. https://t.co/ms3SHr5Ay1 pic.twitter.com/rvFAmXxRb0
— AccuWeather (@accuweather) January 6, 2024
Server BBC napsal, že poškozená část trupu se nacházela v zadní části letadla za motorem a křídly v místě, které lze využít pro přídatný nouzový východ.
"Po události, která se přihodila dnes (v pátek) večer na letu 1282, jsme se rozhodli pro preventivní opatření a necháme dočasně na zemi celou flotilu 65 boeingů 737-9. Myslím na ty, kdo v letadle byli a je mi velmi líto, co museli zažít," uvedl šéf společnosti Alaska Airlines Ben Minicucci. Podle něj čekají letadla podrobné prohlídky a aerolinky budou společně s úřady a výrobcem řešit, proč k incidentu došlo.
Americká FAA dočasně zakázala lety některých letadel Boeing 737 MAX 9, které provozují americké letecké společnosti nebo které se pohybují na území USA. Inspekci se podle odhadů úřadu podrobí 171 strojů po celém světě, přičemž kontrola jednoho letounu bude trvat mezi čtyřmi a osmi hodinami.
"Naše rozhodování bude i nadále podřízeno bezpečnosti. Spolupracujeme s (americkým Národním úřadem pro bezpečnost v dopravě) NTSB na vyšetřování letu Alaska Airlines číslo 1282," uvedl šéf FAA Mike Whitaker.
NTSB dnes na síti X uvedl, že do Oregonu vyslal svůj tým vyšetřovatelů, kteří událost prošetří. Tým je složený z odborníků na struktury, provoz a systémy.
Letouny Boeing 737 MAX se dostaly na černou listinu v roce 2019 po dvou tragických nehodách těchto strojů v Indonésii a v Etiopii. Výrobce pak musel dočasně přerušit provoz všech strojů daného typu, do vzduchu se směly vrátit teprve po roce a půl.