Společnost uvedla, že na celosvětovou restrukturalizaci získala 275 milionů dolarů od stávajících věřitelů a k tomu 75 milionů dalšího kapitálu (celkem bezmála 8,3 miliardy Kč).
Na základě amerického zákona o bankrotech lze závazky tamních firem vůči věřitelům odložit a v získaném čase mohou stižené společnosti reorganizovat svůj dluh anebo prodat část podniku.
Řetězec Forever 21 zdůraznil, že na rozdíl od Evropy a Asie zůstane aktivní v Mexiku a v Latinské Americe. Minulý týden oznámil, že v říjnu odejde kvůli "soustavně nízkým tržbám" z Japonska.
Módní řetězec byl založen v roce 1984. Prodává levné oblečení a doplňky - takzvanou rychlou módu, která obvykle rychle končí v koši, třebaže by se dala ještě používat. Konkurenty Forever 21 jsou například španělská Zara nebo švédský H&M.
Mladí si značku Forever 21 oblíbili v polovině 90. let a jejich přízeň narostla během finanční krize, kdy zákazníci vyhledávali výhodné nákupy. V poslední době se ale trend změnil a rychlá móda ztratila na popularitě. Mladí se začínají zajímat o ekologický aspekt a nakupují také věci z druhé ruky, napsala agentura AP.
Nyní má společnost kolem osmi stovek obchodů po celém světě. Po restrukturalizaci jich bude mít 450 až 500, uvedl mluvčí řetězce. V USA plánuje zavřít 178 obchodů.
Podle webu společnosti má Forever 21 v dvě pobočky i v České republice. Obě prodejny se nacházejí v Praze - v nákupních centrech Černý most a Chodov.