"Záměr byl nikoliv zastaven, ale odložen primátorem o jeden rok, než se dovybaví nebo vyřadí nejstarší autobusy s málo tlačítky," uvedl Drápal.
Primátorův náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě) dříve uvedl, že plán už schválil dopravní výbor zastupitelstva, kde se na něm shodli zástupci koaličních stran i opozice. Původně náměstek chtěl opatření zavést letos v červenci.
Zastávky na znamení
- V Praze je 2342 zastávek, z nichž je 1384 na znamení, 933 stálých a u zbylých se režimy střídají.
- Podle organizace Ropid, která krok navrhla, by zavedení všech zastávek na znamení přineslo roční úsporu až pět milionů korun.
- Zároveň by to znamenalo možnost zvýšení počtu spojů, protože řidiči by u prázdné zastávky nezastavovali a provoz by se tím zrychlil.
Plán Ropidu a vedení města vyvolal kritiku na sociálních sítích a také mezi zástupci důchodců a tělesně postižených. Národní rada osob se zdravotním postižením (NRZP) poslala primátorovi otevřený dopis.
Proti záměru se dnes vyjádřil předseda zastupitelského klubu koaličních Spojených sil pro Prahu (TOP 09 a STAN) Jiří Pospíšil. "Na základě oprávněných argumentů, které mi na schůzce sdělil předseda NRZP Václav Krása, s návrhem zastávek na znamení v Praze zásadně nesouhlasím," uvedl. Podobné kroky se podle něj musí nejprve projednat s organizacemi zastupujícími osoby, které mohou negativně zasáhnout.
DPP provozuje asi 1200 autobusů. Nejdelší trasu má autobusová linka 177, a to bezmála 29 kilometrů. Náklady podniku na provoz autobusů v rámci pražské integrované dopravy činí ročně téměř čtyři miliardy korun.
psc rot