Stavba tramvajové trati z Modřan do Libuše začne v říjnu, hotovo má být příští rok

ČTK Domácí ČTK, Domácí
23. 2. 2021 12:34
Pražský dopravní podnik získal stavební povolení na prodloužení tramvajové tratě z Modřan do Libuše. Nyní bude hledat v tendru stavební firmu a letos v říjnu chce zahájit stavbu, která bude dokončená na konci roku 2022. Náklady na 1,7 kilometru dlouhou trať jsou předběžně odhadnuté na 350 milionů korun, 85 procent pokryje dotace EU. Trať chce podnik v budoucnu prodloužit až na Nové Dvory.
Vizualizace nové tramvajové trati z Modřan do Libuše
Vizualizace nové tramvajové trati z Modřan do Libuše | Foto: Dopravní podnik hl. m. Prahy

Nová trať začne u tramvajové smyčky Sídliště Modřany, odkud povede ulicí Generála Šišky k Sídlišti Libuš a křižovatce s Novodvorskou. Odtud zamíří k plánované stanici metra D Libuš do míst, kde je nyní autobusová zastávka Pavlíkova. Na prodlouženém úseku bude čtveřice zastávek - Modřanský vodojem, Observatoř Libuš, Sídliště Libuš a Libuš.

U budoucí stanice metra D Libuš bude smyčka pouze dočasná. "Smyčka zde bude pouze do doby, než zprovozníme prodloužení tratě na Nové Dvory, ke které v současnosti zpracováváme projektovou dokumentaci, nebo než bude zapotřebí v daném prostoru zahájit stavbu metra D," uvedl technický ředitel dopravního podniku (DPP) Jan Šurovský. Trať na Nové Dvory bude měřit 1,8 kilometru.

"Můžeme si odškrtnout další důležitý krok pro rozvoj Prahy. Tramvajová trať Modřany - Libuš dnes získala pravomocné stavební povolení a DPP v následujících týdnech vypíše veřejnou zakázku na zhotovitele. Pokud vše půjde, jak má, už na konci roku 2022 bychom se mohli svézt po nové 1,7 km dlouhé tramvajové trati, pro kterou se nám podařilo z 85 % zajistit financování z EU. Majetková situace zde nebyla vůbec jednoduchá. Osobně jsem se scházel s vlastníky pozemků a podařilo se nám celý proces co nejvíce urychlit," řekl Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

DPP chce letos rovněž zahájit stavbu tramvajové smyčky na Zahradním Městě a prodloužení tratě z Barrandova do Holyně. 

Podnik nyní opravuje koleje v Chotkově ulici. Poté, co práce dokončí, zahájí 26. února výměnu kolejí a kolejových oblouků v úseku od křižovatky Bělehradské a Jugoslávské ulice po křižovatku Francouzské a Blanické. Opravy se chystají i v Praze 4, kde podnik opraví trať v ulicích Na Pankráci a v Táborské. V květnu opraví koleje u křižovatky U Bulhara a v červnu na Palackého náměstí.

 

Právě se děje

Aktualizováno před 59 minutami

Malé letadlo se na západě Ukrajiny zřítilo na dům, čtyři lidé zahynuli

Malé letadlo se v úterý na západě Ukrajině zřítilo na soukromý dům, který vzápětí začal hořet. Neštěstí si vyžádalo čtyři lidského životy - zahynul ukrajinský pilot a tři cestující ze Spojených států. V domě u vsi Šeparivci v Ivano-Frankivské oblasti v okamžiku nehody nikdo nebyl, napsal na svém webu list Ukrajinska pravda s odvoláním na záchranáře a policii. Hasičům se požár na ploše asi 100 metrů čtverečních podařilo uhasit asi hodinu po pádu letadla.

Zřícený letoun pilotoval místní obyvatel, cestující byli cizinci. Agentura Unian později s odvoláním na židovskou obec uvedla, že v letadle kromě pilota zahynuli cestující ze skupiny chasidských židů ze Spojených států, kteří jsou v oblasti na dovolené; všichni měli americké občanství. Stroj pilotoval profesionální letec se čtyřicetiletou praxí, bývalý vojenský pilot, který se angažoval v rozvoji sportovního létání a ultralightů a působil také jako letecký instruktor.

Havarovaný stroj byl podle ukrajinského deníku WT10 Advantic, což je podle dostupných informací letadlo navržené a vyvíjené společností Aerospool z Prievidze na Slovensku. V nabídce na jejím webu ale aktuálně tento typ nefiguruje a vedení firmy je právě na dovolené. Stroj se podle dostupných informací prodával v rozloženém stavu, aby si jej zákazník sestavil sám.

Zdroj: ČTK
Další zprávy