Referendum o tunelu pod železnicí v Chuchli je neplatné

24. 5. 2014 21:14
Chuchelští obyvatelé se mohli vyjádřit k tomu, zda chtějí zachovat stávající železniční přejezd, nebo zda má zastupitelstvo podporovat variantu tunelu.
ilustrační foto
ilustrační foto | Foto: Vojtěch Marek

Praha - Místní referendum, v němž se obyvatelé pražské Velké Chuchle vyjadřovali k budoucnosti tamního železničního přejezdu, je neplatné. Nehlasovalo v něm totiž dost lidí. Obec informaci zveřejnila na svém webu.

Plebiscit o mimoúrovňovém křížení kolejí a Starochuchelské ulice se konal souběžně s volbami do Evropského parlamentu, tedy v pátek a sobotu.

Chuchelští obyvatelé se mohli vyjádřit k tomu, zda chtějí zachovat stávající železniční přejezd, nebo zda má zastupitelstvo podporovat variantu tunelu pod železniční tratí, případně zda se má zahájit příprava jiné varianty mimoúrovňového křížení.

Referendum stálo radnici 30 000 korun. Aby bylo platné, muselo by se jej zúčastnit nejméně 35 procent oprávněných voličů. K urnám jich však přišlo 32,2 procenta. Odevzdali celkem 536 platných hlasů, přičemž 417 z nich bylo pro tunel.

Chuchelský starosta Martin Melichar se netajil tím, že neplatnosti referenda lituje. "Mrzí mě přístup lidí. Věřil jsem, že se jich k tomuto ožehavému letitému problému přijde vyjádřit víc," řekl.

Tři varianty

Téma železničního přejezdu se ve Velké Chuchli řeší již několik let. Bývalé vedení městské části rozhodlo o vybudování nadjezdu, což se podle Melichara setkalo s kritikou části místních obyvatel. Nové vedení radnice se rozhodlo hledat jiné řešení.

Projektová kancelář radnici navrhla tři možné varianty, a to vybudování podjezdu, nadjezdu nebo tunelu pro automobily. Podle Melichara je pouze varianta tunelu v souladu s územním plánem. Záměr již v únoru přijalo zastupitelstvo. Starosta dnes doplnil, že variantu tunelu budou zastupitelé podporovat i dál.

Trať čeká rekonstrukce

Dopravní situace by měla být vyřešena současně s velkou rekonstrukcí železniční tratě mezi Smíchovem a Radotínem, kterou plánuje Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Odhadovaná cena tunelu se pohybuje kolem 450 milionů korun, stavbu mají částečně pokrýt fondy Evropské unie.

SŽDC si dala několik podmínek, aby s projektem souhlasila: musí být v souladu s územním plánem, musí s ním souhlasit občané a nebude kvůli němu nutné vykupovat pozemky.

 

Právě se děje

Další zprávy