Praha přivítala více Angličanů, přičítá to reklamě

Lucie Stuchlíková Lucie Stuchlíková
19. 9. 2012 16:02
Město lákalo turisty na vlastní olympijské hry, reklamní akci považuje za úspěšnou
Foto: MHMP

Praha - Reklamní kampaň lákající Londýňany v době olympiády do Prahy se vyplatila, pochvaluje si hlavní město.

Podle magistrátu dorazilo do Prahy od květnového začátku kampaně zvoucí na alternativní olympijské hry do konce olympiády 12. srpna více britských turistů než v předchozím roce.

"Podle Českého statistického úřadu zamířilo v květnu a červnu do Prahy o 4544 více britských hostů než ve stejném období v loňském roce. Statistické údaje o následujícím období, počínajícím měsícem červencem, budou k dispozici až po konci 3. čtvrtletí letošního roku," uvedl magistrát.

Více turistů hlásí i pražské letiště. Od 20. května do konce července se zvýšil počet návštěvníků z Anglie o 12 % ve srovnání s loňskem. Z londýnského letiště Heathrow přiletělo dokonce o 20 % lidí víc.

Zda je to zásluha reklamní akce za 2,5 milionu korun, je ale sporné. Větší počet Britů přijel do Prahy už v prvním čtvrtletí tohoto roku, a to téměř o devět procent. Překonat loňská čísla navíc nebylo až tak těžké, loni k nám totiž přijelo nejméně britských turistů od roku 2003.

Prokazatelný úspěch ale pražská kampaň zaznamenala na internetu. Na stránkách webového portálu Pražské informační služby (PIS) Praguewelcome.com se od května do července zvedl počet návštěvníků z Velké Británie na 41 000 z loňských 4000.

Na stránky samotné kampaně Thepraguegames.com, která má za cíl nalákat Brity do české metropole, z nich bylo přesměrováno přes 2500 lidí. 1387 lidí se zapojilo do soutěže o pobyt v Praze pro dva, jejíž vítěz byl vyhlášen poslední den olympiády.

Pražská olympiáda

Reklamní akce měla přilákat Londýňany, kteří se chtěli vyhnout komplikacím při olympiádě. Slibovala alternativní podobu olympijských her s disciplínami, jako je šplhání po věžích, líbání ve volném stylu, maraton v nakupování nebo jízdu na labutích.

Praha považuje kampaň za úspěšnou i proto, že ji pořídila relativně levně. "Kampaň je svou povahou srovnatelná s jinými zeměmi, které však na podobné akce vynakládají ve srovnání s Prahou větší finanční náklady. Například Irsko investovalo do marketingové kampaně ve vlacích a stanicích metra zhruba 12,5 milionu Kč," tvrdí Praha.

Hlavní město upustilo od propagačních projektů za desítky milionů, které připravovalo minulé vedení radnice, a soustředí se spíše na menší a méně obecné kampaně.

 

Právě se děje

Další zprávy