Pražská olympiáda začala, čeká se na příjezd Britů

ČTK Lucie Stuchlíková ČTK, Lucie Stuchlíková
2. 8. 2012 15:25
Praha lákala Londýňany na výlet do Prahy, hotely zatím více anglických turistů nehlásí
Foto: MHMP

Praha - Praha investovala 2,5 milionu do květnové kampaně v Londýně, kterou chtěla nalákat britské turisty, aby v době olympiády přijeli do hlavního města.

Magistrát zatím výsledky kampaně nemá, ale je optimistický. "Podle prvních signálů a předběžných výsledků víme, že je reklamní kampaň hlavního města Prahy úspěšná," uvedl František Cipro, ředitel odboru kultury.

Velké hotely nebo cestovní kanceláře v Česku ale zvýšený zájem ze strany Angličanů nepozorují. "Nemůžeme potvrdit žádný signifikantní nárůst turistů z Velké Británie v červenci 2012 ve srovnání s červencem 2011," uvedla marketingová manažerka Kristina Maixnerová ze společnosti Vienna International, která v Česku provozuje devět hotelů.

Stejně reagovali zástupci sítě hotelů CPI Hotels, pražského hotelu Olympik nebo Ambassadoru Zlatá Husa. "Zvýšený zájem britských turistů jsme nezaznamenali," uvedla Veronika Fišerová, majitelka cestovní kanceláře Easy Prague, která se zaměřuje přímo na pražskou turistiku.

Přestože v číslech přijíždějících turistů se tedy zatím kampaň neprojevila, Angličany zřejmě zaujala. Na stránkách webového portálu Pražské informační služby (PIS) Praguewelcome.com se od května do července zvedl počet návštěvníků z Velké Británie na 41 000 z loňských 4000.

Na stránky samotné kampaně Thepraguegames.com, která má za cíl nalákat Brity do české metropole, z nich bylo přesměrováno přes 2500 lidí. Mezi návštěvníky těchto stránek jednoznačně vedou anglicky mluvící, konkrétně obyvatelé Londýna.

A podle Českého statistického úřadu se Britové začali znovu zajímat o Prahu i bez kampaně. Už v prvním čtvrtletí tohoto roku jich totiž přijelo poprvé po šesti letech více, a to o téměř devět procent. Loni k nám přijelo nejméně britských turistů od roku 2003.

"Návštěvnost vzrostla podle našich průzkumů i ve druhém kvartále roku, a to mezi osmi a deseti procenty, a lze předpokládat, že bude pokračovat i ve zbývající části roku," uvedl analytik cestovního ruchu Jaromír Beránek ze společnosti Mag Consulting. Podle něj do Česka zamířili hlavně senioři, kteří se obávali jet do Egypta nebo Tuniska.

Get pragued je další reklamní akcí pražského magistrátu. Cílí na turisty, kteří cestují na vlastní pěst.
Get pragued je další reklamní akcí pražského magistrátu. Cílí na turisty, kteří cestují na vlastní pěst. | Foto: MHMP

Na konečná čísla britských turistů se tak bude čekat minimálně do září. "Snaha, aby z Londýna přijelo více turistů, samozřejmě byla, ale v tuto chvíli se čísla zjistit nedají. Už teď ale víme, že ve srovnání s loňským rokem do Česka přijelo v létě o 900 tisíc všech turistů víc," uvedl Jan Papež z české Asociace cestovních kanceláří.

Pražské hry

Reklamní akce cílila na londýnské obyvatele, kteří se chtěli vyhnout přecpaným ulicím Londýna při sportovním svátku. Brity lákala  na pražskou podobu olympijských her a disciplíny jako líbání ve volném stylu, šplhání po věžích nebo jízdu na labutích.

Původně měla obsahovat i disciplíny v pití alkoholu, ale ty musely být staženy kvůli britským zákonům o reklamě. Londýňany má přilákat i soutěž o pobyt v Praze zdarma. Ta končí poslední den olympiády 12. srpna.

Podle magistrátu podobnou kampaň připravily i jiné země. "Například Irsko investovalo do marketingové kampaně ve vlacích a stanicích metra zhruba 12,5 milionu Kč, aby nalákalo obyvatele Londýna v době konání olympijských her do své země," uvedl magistrát.

 

Právě se děje

Další zprávy