Z kampaně lákající Brity do Prahy musel zmizet alkohol

ČTK ČTK
19. 4. 2012 7:38
Variace na olympijské piktogramy by mohla mít na ostrovech problém se zákony o reklamě
Get pragued. Praha se bude propagovat i pomocí bannerů.
Get pragued. Praha se bude propagovat i pomocí bannerů. | Foto: MHMP

Praha - Kampaň, která bude od května lákat Brity k návštěvě Prahy během letní olympiády v Londýně, se bude muset obejít bez "pijáckých" obrázků.

Dvojice variací na oficiální olympijské piktogramy by podle britských právníků agentury Euro RSCG, která kampaň pro hlavní město připravuje, mohla mít na ostrovech problém se zákony o reklamě.

Píšou to Hospodářské noviny.

Jak HN potvrdil magistrát i agentura, v reklamě se neobjeví "synchronizované popíjení", tedy variace na olympijskou disciplínu synchronizované plavání, ani "ranní slalom", na kterém se dvě postavičky potácejí mezi lampami městského osvětlení.

Oba by mohly být vnímány jako pobídka k neuváženému pití, což může snadno napadnout britský regulační úřad pro reklamu ASA.

"Je pravda, že britská legislativa striktně zakazuje jakoukoliv reklamu používající motivy sportu a alkoholu zároveň, proto muselo dojít ke změně," řekl HN zástupce magistrátu Marek Hanč.

Praha spoléhá na to, že se řada lidí bude chtít vyhnout komplikacím, které jsou s olympijským děním spojeny, a naplánuje si proto pobyt v některé z evropských metropolí.

Letní olympijské hry v Londýně se uskuteční od 27. července do 12. srpna.

 

Právě se děje

Další zprávy