Praha - Pražskému dopravnímu podniku se podařilo změnit extrémně nevýhodnou smlouvu na SMS jízdenky. Byl zrušen dodatek, který firmě umožnil jednostranné prodloužení smlouvy o deset let.
Místo toho lze smlouvu prodloužit pouze o 5 let a musí s tím souhlasit obě strany, tedy i dopravní podnik (DPP).
"Jsem rád, že se nám podařilo narovnat smluvní podmínky tak, jak je to dnes v podnikání běžné. Smlouva končící k 30. 6. 2018 bude prodloužena pouze tehdy, pokud obě strany sdělí, že mají zájem," uvedl nový generální ředitel Milan Křístek.
DPP bude dále se společností Erika jednat o snížení platby za služby. Smlouva je uzavřena se společností Crowsnest, ta ale v září loňského roku zanikla právě sloučením s Erikou.
"Společnost Erika, která má uzavřeny smlouvy s mobilními operátory za služby SMS Premium, slíbila, že s nimi zahájí co nejdříve jednání o snížení jejich provize. To by znamenalo navýšení příjmů/úspor pro dopravní podnik," dodal Křístek.
Společnost Crowsnest získala zakázku za vedení Martina Dvořáka bez výběrového řízení. V roce 2007 podnik spustil takzvaný pilotní projekt, a poté ho zadal právě Crowsnestu.
A to i přes to, že firma vznikla jen několik měsíců předtím a musela využívat subdodavatelů. Na trhu přitom byla řada firem, které tuto službu poskytovaly přímo.
Právě kvůli délce smlouvy skončila Praha při porovnání SMS jízdenek v českých městech, které provedl deník Aktuálně.cz, na posledním místě. Nevede si nejlépe ani při porovnání provizí. S jedinou výjimkou má stejné nebo horší podmínky než ostatní česká města.
Praze z každého lístku zůstává 75 %. Ostatní města dokážou na jízdenkách vydělat víc - v Hradci Králové inkasují 84,7 %, v Plzni 78,2 % a Brno nedávno vysoutěžilo 84,2 % (smlouva ale ještě nebyla podepsána, protože tendr řeší antimonopolní úřad).
České Budějovice v současnosti inkasují 78 % a provize se má v průběhu let snižovat tak, aby v roce 2014 podniku zůstalo 82 %.