Praha - Stavební společnost Skanska podala námitku proti výsledku tendru na modernizaci železniční tratě mezi Plzní a Rokycany.
Vítězný Metrostav podle ní nedodržel zadávací dokumetaci. Informuje o tom deník E15.
Zakázku získal Metrostav ve spolupráci s firmou Subterra za 3,97 miliardy korun. Skanska nabízela částku o 750 milionů vyšší.
Podle Skansky zvolil Metrostav jiný způsob hloubení tunelu, který neodpovídá zadávací dokumentaci. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) ale s tímto argumentem nesouhlasí.
"Od samého počátku zadávací řízení připouštělo variantní řešení," řekl deníku náměstek šéfa SŽDC Petr Šlegr. Skanska je připravena obrátit se na antimonopolní úřad. Pro SŽDC to v každém případě znamená zdržení celého projektu.
SŽDC zakázku označuje jako zakázku desetiletí. Hodnotu stavby zhruba 21 kilometrů dlouhého úseku původně odhadla na 7,5 miliardy korun.
Cesta kratší o půl hodiny
Stavba navazuje na úsek ze Zbirohu do Rokycan, který má být dokončený letos v říjnu, a je součástí III. tranzitního koridoru mezi Prahou a Chebem.
Kromě těchto úseků zbývá k plnému dokončení trati ještě modernizovat úsek z Prahy do Černošic a dokončit průjezd Plzní, na němž se pracuje od března.
Po modernizaci celé trati budou moci vlaky jezdit rychlostí až 130 kilometrů za hodinu, vlaky s naklápěcími skříněmi ještě o 30 kilometrů za hodinu více. Spojení Praha-Plzeň se po dokončení zkrátí ze 104 na 70 minut.
Celkové náklady na modernizaci více než dvousetkilometrové trati Praha - Plzeň přesahují 30 miliard korun. Většinu nákladů má pokrýt EU z Operačního programu doprava.