Beroun žaluje kraj. Železniční trať chce vést pod zemí

ČTK ČTK
11. 10. 2012 14:03
Beroun zažaluje kraj kvůli modernizaci železničního koridoru mezi Prahou a Berounem
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Ludvík Hradilek

Beroun - Beroun se rozhodl zažalovat Středočeský kraj kvůli modernizaci železničního koridoru mezi Prahou a Berounem.

Město chce, aby plánovaná vysokorychlostní trať vedla podle původních plánů pod zemí a nikoli na povrchu.

Podpovrchovou variantu však mnozí odborníci považují za příliš megalomanskou a zbytečně drahou stavbu.

Podle města kraj železniční trať do své územně plánovací dokumentace nově zakreslil v souběhu s dálnicí D5 a hrozí, že budou kvůli trati zablokovány důležité rozvojové pozemky. Sdělila to mluvčí radnice Pavla Švédová.

Město se podle vedoucí odboru plánování a regionálního rozvoje Dany Vilhelmové brání žalobou, protože nejprve podalo proti změně ve vedení železničního koridoru námitku, kterou kraj bez zdůvodnění zamítl.

"Pokud bychom tak neučinili, znamenalo by to náš souhlas a také povinnost převzít do nového územního plánu města koridor po povrchu vedené tratě v souběhu s dálnicí," vysvětlila Vilhelmová.

Se změnou podle Švédové nesouhlasí například obec Bavoryně a žalobu chce podávat i Králův Dvůr, který se na společném postupu domluvil s Berounem.

Brzdí to nový územní plán

Tento spor podle Švédové také komplikuje veřejné projednávání návrhu nového územního plánu Berouna, které se proti původním předpokladům nestihne ještě letos.

Územní plán města totiž počítá s tratí vedenou pod zemí a ministerstvo dopravy požaduje, aby byla zakreslena stejně jako v krajském územním plánu, tedy na povrchu.

"S tímto postupem vedení města nesouhlasí a proto se rozhodlo bránit soudní cestou," uvedla Švédová.

Celkovou modernizací prochází celá více než dvousetkilometrová trať Praha-Plzeň, náklady se odhadují na více než 30 miliard korun.

Modernizace koridoru mezi Prahou a Berounem přijde na řadu až po ukončení oprav tratě přes Rudnou u Prahy, která bude sloužit jako objížďka při optimalizaci hlavního úseku, jež je rozdělena na tři části.

Původně se plánovalo, že by tudy mohl vést 25 kilometrů dlouhý tunel.

 

Právě se děje

Další zprávy