Poslední dny na změnu zdravotní pojišťovny. Na co letos lákají a jak hlídat přeplatky

Kateřina Hovorková Kateřina Hovorková
25. 3. 2020 6:10
Zdravotně pojištěn musí být u nás každý. Na výběr má sedm pojišťoven, měnit je může jednou za rok, přičemž má k dispozici dva termíny. Jeden z nich bude končit zanedlouho - 31. března. Změna pojišťovny ale znamená i povinnosti. Na co nesmíte zapomenout a jak je to s výpisy za zdravotní péči i s přeplatky za léky?
Evropský průkaz zdravotního pojištění
Evropský průkaz zdravotního pojištění | Foto: Aktuálně.cz

Na výběr je sedm pojišťoven

K jiné zdravotní pojišťovně můžete přejít vždy v pololetí. Tedy nyní nejdříve od 1. července. Ale protože to musíte nové pojišťovně oznámit nejpozději tři měsíce před tímto termínem, máte čas na rozmyšlenou jen do konce března.

Pojišťovnu lidé mění většinou kvůli změně bydliště, na doporučení lékaře, proto, že chtějí sjednotit pojištění pro celou rodinu, ale i kvůli bonusům, které jednotlivé pojišťovny nabízejí.

Problém ovšem je, že pokud právě teď uvažujete o změně pojišťovny, bonusy, které pojišťovna v následujícím roce nabídne, se dozvíte až před létem. Tedy až po termínu, ve kterém je možné o přechod požádat. Proto v následujícím přehledu uvádíme alespoň nejzajímavější aktuálně platné bonusy, na které pojišťovny nové klienty lákají. 

V současnosti si občané Česka mohou vybírat ze sedmi pojišťoven: 

  • Všeobecná zdravotní pojišťovna - 6 milionů klientů
  • Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra - 1 300 000 klientů
  • Česká průmyslová zdravotní pojišťovna - 1 240 000 klientů
  • Oborová zdravotní pojišťovna - 730 tisíc klientů
  • Vojenská zdravotní pojišťovna - necelých 700 tisíc klientů
  • RBP zdravotní pojišťovna - 430 tisíc klientů
  • Zaměstnanecká pojišťovna Škoda - 143 tisíc klientů
 

Právě se děje

před 2 hodinami

Brno už prodalo na imaginární zápas lístky za milion korun

Fotbalová Zbrojovka Brno už prodala na imaginární zápas se Slavií na pomoc v boji s novým koronavirem vstupenky v hodnotě milion korun. Momentálně druholigový klub si dal za cíl virtuálně vyprodat někdejší slavný stadion za Lužánkami, kam v říjnu 1996 přišlo na zápas s Pražany 44.120 diváků, což je dosud nejvyšší návštěva v české lize.

Výtěžek z prodeje virtuálních lístků získá brněnská Fakultní nemocnice v Bohunicích na boj s nemocí COVID-19. Do akce se zapojila i Slavia. Podle brněnského klubu fanoušci koupili zatím pět tisíc lístků, které se prodávají za 200 korun.

V Česku si fanoušci mohou kupovat virtuální lístky i na další dva zápasy. Olomouc si připomíná slavné utkání s Realem Madrid a Jablonec pak v neděli imaginárně "odehraje" podještědské derby s Libercem. Výtěžek poputuje rovněž do tamních nemocnic.

Další zprávy