Zatímco v Polsku stojí kilogram chlazené husy 9,99 zlotých, tedy zhruba 60 korun (ve směnárně by přepočet byl o 1 až 3 koruny vyšší), v Česku za stejnou váhu lidé utratí 139 korun. Vyplývá to ze srovnání polského a českého akčního letáku, kde svatomartinská husa láká zákazníky k návštěvě prodejny na první straně reklamního letáku.
Hlavní chod svatomartinského posvícení tak v Česku vyjde na více než dvojnásobek toho, co stojí v Polsku.
"Nelze srovnávat situaci na českém a polském trhu. Husa chlazená i mražená, kterou máme nyní v nabídce, je původem z Maďarska. Máme nejvýhodnější cenu na trhu v České republice," odpověděla Aktuálně.cz mluvčí Kauflandu ČR Renata Maierl na otázku, proč se akční ceny jednoho řetězce na stejnou položku v obou zemích tak výrazně liší.
Výrazné rozdíly v akčních cenách nejsou na polském a českém trhu výjimkou. V říjnu například česká odnož řetězce KFC nabízela akční kyblík o dvě třetiny dráž než v Polsku.
Polská společnost AmRest, která v tuzemsku vedle KFC provozuje restaurace rychlého občerstvení Burger King, Pizza Hut a Starbucks tehdy rozdíl cen vysvětlovala odlišnou daní z přidané hodnoty (DPH) a jinými provozními i mzdovými náklady.
Maloobchodní řetězec Kaufland patří spolu s Lidlem do německé obchodní skupiny Schwarz. Na český trh vstoupil v roce 1998. Provozuje 131 prodejen, dvě logistická centra a vlastní masozávod.
Ve finančním roce, který skončil loni v únoru, utržil Kaufland v Česku 57 miliard korun, což bylo meziročně o dvě procenta méně. Naopak Lidlu tržby ve stejném období stouply o 14 procent na 43,7 miliardy korun.
Kaufland a Lidl patří k největším obchodníkům v Česku spolu s řetězci Tesco, Albert, Penny Market a Globus. Neznámější vlastní značkou Kauflandu je K-Classic, která několik let vyhrávala spotřebitelskou anketu jako nejdůvěryhodnější značka v rámci privátních označení. V letošním ročníku soutěže ji z první příčky odsunul Globus.