reklama
 
 

Trik ve značkové prodejně tabletů: Předváděli lepší, než prodávali. Jen omyl, omlouvá se firma

14. 2. 2018
Pokud by se lidé nechali zlákat vyzkoušeným modelem a koupili ho podle popisku pod ním, odnesli by si domů horší přístroj.

Praha - Značková prodejna Lenovo, kterou provozuje firma Marsann IT CZ v pražském Karlíně, funguje i jako showroom internetového obchodu LenovoOnline.cz. Zájemci si zde mohou vyzkoušet vystavené zboží osobně. Třeba i tablet Lenovo Tab 4 10" WiFi, který v prodejně přijde na 4599 korun.

Jen pozorný návštěvník si ale všiml, že tablet, který nad tímto popisem testuje, je ve skutečnosti výrazně lépe vybavený model Lenovo Tab 4 10" Plus. Ten má mimo jiné dvojnásobnou paměť RAM - což v praxi znamená, že je rychlejší. I proto jej firma prodává za 7999 korun.

Pokud by se lidé nechali zlákat vyzkoušeným modelem a koupili podle popisku první ze zmíněných tabletů, odnesli by si domů horší přístroj.

Na chybu upozornil redaktor Aktuálně.cz zaměstnance prodejny. Ten se omluvil s tím, že popisek u produktu je špatný. Při opakované návštěvě ale obchod i po jedenácti dnech u stejného popisku stále nabízel tento lepší tablet.

Podle Lukáše Zeleného, vedoucího právního oddělení spotřebitelského sdružení dTest, může jít o klamání spotřebitele. "Vezmeme-li v úvahu, že vystavené zboží slouží k tomu, aby si na něm spotřebitel mohl ověřit vlastnosti nabízeného výrobku, může jít v popisovaném případě o klamavé konání, neboť vlastnosti vystaveného produktu nebudou odpovídat nabídce," říká.

Jestliže by si zákazník všiml rozdílu až doma, může podle mluvčího České obchodní inspekce Jiřího Fröhlicha žádat o vrácení peněz. "Spotřebitel by se měl obrátit na prodejce a žádat správný výrobek s deklarovanými, tedy lepšími vlastnostmi, případně vrácení celé částky za zakoupené zboží, které nemá uváděné vlastnosti," uvádí, jak v podobných případech postupovat.

Lidé se v takové situaci mohou obrátit i na Českou obchodní inspekci. "Záleží na tom, zda je taková informace pro spotřebitele klíčová a zda se na jejím základě rozhodl ke koupi, kterou by jinak neučinil. Je potřeba posuzovat každý případ individuálně," upřesňuje mluvčí ČOI.

K nápravě došlo až poté, co jsme o vyjádření požádali vedení tuzemské pobočky Lenova. "Na naší prodejně vzniklo nedopatření, za které se zákazníkům velice omlouváme. V žádném případě je nemáme v úmyslu nijak klamat. Situace je již napravena a budeme se v budoucnu soustředit na to, aby se neopakovala," říká Michal Pála, vedoucí prodejny.

Zelený z dTestu obecně připomíná, že ČOI může prodejcům za klamání spotřebitele uložit pokutu až do výše pěti milionů korun. Ve skutečnosti jsou však ukládané sankce většinou v řádech tisíců, maximálně desetitisíců.

autor: Ondřej Neufus | 14. 2. 2018

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama