Praha - Internetové obchody v těchto dnech dokončují přípravy na předvánoční sezónu, navyšují skladové kapacity, počty výdejních míst a zkracují expediční časy.
V závěru letošního roku většinou očekávají vyšší tržby než loni, vyplynulo z ankety, kterou mezi on-line prodejci provedla ČTK.
První dárky začínají lidé kupovat od druhé půlky září.
"Očekáváme extrémní nápor zákazníků, proto navyšujeme kapacity přepravců, prodejen, skladové plochy a v neposlední řadě také lidské zdroje," uvedla mluvčí Alza.cz Šárka Jakoubková.
Alza zprovozní nové distribuční centrum na Slovensku. Změny také brzy čekají centrálu v pražských Holešovicích.
Plnění skladů
E-shop Prodeti.cz zahájil přípravu na Vánoce již na jaře. Od května předobjednává hračky a zimní kolekce oblečení a bot.
"Oproti roku 2014 máme větší skladové prostory, navíc budeme mít více odběrných míst pro zákazníky. Výrazně posilujeme skladovou zásobu, abychom zákazníkům poskytli 100 procent zboží skladem a mohli jej ihned expedovat," uvedl jednatel e-shopu František Peterka.
Mall.cz na konci léta otevře nové distribuční centrum v Jirnech u Prahy za půl miliardy korun. Plocha centra je 30 tisíc m2 s možností rozšíření až na 50 tisíc m2. "Nová logistická technologie nám v konečné fázi umožní expedovat až přes 200 tisíc kusů zboží denně a právě to nám umožní zvládnout vánoční nápor," uvedla mluvčí Mall.cz Michala Gregorová.
"V posledních letech se ukazuje, že poslední čtvrtletí roku vyprodukuje tolik objednávek jako předchozí tři a i v letošním roce očekáváme podobný výsledek. Tedy odbavení okolo 55 tisíc objednávek denně," dodal marketingový ředitel Parfums.cz Radek Ondrášík.
Slevomat.cz vylepšil nakupování přes mobil a očekává, že nakupování prostřednictvím mobilů bude jedním z velkých letošních trendů. "Rok od roku přibývá lidí, kteří se chtějí vyhnout nakupování v přeplněných obchodních centrech. Nákupy si chtějí vyřešit o volných chvílích a místo tlačenic v obchodních centrech si chtějí spíše užívat vánoční atmosféru," uvedla ředitelka slevového serveru Marie Chytilová.
Tržby stoupnou o 15 procent
E-shop Vivantis.cz očekává o pětinu meziročně lepší vánoční sezónu. "Rozšířili jsme portfolio dopravců a výdejních míst po celé ČR a SR, zkracujeme tak dobu dodání směrem k zákazníkovi. Zároveň zlepšujeme skladové procesy," uvedla manažerka marketingu Hana Hutlová.
Tržby českých internetových obchodů za zboží letos stoupnou o 15 procent na 77 miliard korun. Češi také objednají přes internet služby za 26 miliard korun, meziročně o téměř čtvrtinu víc, vyplývá z odhadu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a srovnávače cen Heureka.cz.