Praha - Druhý největší slevový portál v Česku Pepa.cz přišel o svoji doménu, dočasně nabízí zboží a služby na webu Pobytov.cz.
Během pondělní noci změnila webová stránka Pepa.cz mírně svůj design. Stránka navíc běží pod názvem "Jedeme s Pepou". Ačkoliv se může zdát, že firma přes noc pouze nasadila novou webovou prezentaci s novým sloganem, realita je odlišná. Od noci na doméně Pepa.cz běží úplně jiný projekt, než tomu bylo v neděli.
Společnost Portál pepa.cz na uvedené doméně dlouhá léta provozovala slevový portál. Doména jí však nikdy nepatřila. Pronajímala si ji na základě licenční smlouvy od společnosti Millenium Prague, která je jedním ze společníků Portálu pepa.cz.
Ta však na doménu během pondělní noci nahrála svůj vlastní slevový agregátor Jedeme s Pepou, který nabízí zájezdy ze serveru Hyperslevy.cz a který s původním projektem není propojen.
"Došlo ke spuštění nové webové prezentace, nad kterou momentálně bohužel nemáme kontrolu. Aby to nebylo jednoduché, jejím autorem je jeden ze společníků, který zřejmě tímto způsobem zkouší ukrást - anebo zcela nelogicky zlikvidovat - dvojku na trhu a fungující projekt," uvedl výkonný ředitel Portálu pepa.cz Petr Sýkora.
Millenium Prague změnila portál na slevový agregátor, který pouze zobrazuje nabídky slevových serverů. "Od 7. 8. 2017 je provozovatelem webových stránek www.pepa.cz společnost Millenium Prague, která zajišťuje fungování webových stránek jakožto slevového agregátoru a nemůže nijak ovlivnit plnění smluvních vztahů, které vznikly před 6. 8. 2017 se společností Portál pepa.cz s. r. o.," stojí v prohlášení na webu.
"Společnost Portál pepa.cz s. r. o., provozovatel webových stránek www.pepa.cz do 6. 8. 2017, se dostala do situace, kdy není momentálně likvidní a nemůže dostát svým závazkům vůči některým partnerským společnostem," uvedla dále Millenium Prague.
To společnost Portál pepa.cz odmítla. "V současnosti máme v aktivech 44 milionů korun, přičemž 90 procent tvoří finanční hotovost, hodnota závazků činí 40 milionů korun," uvedl Sýkora. Dodal, že společnost Portál pepa.cz se chce kroku firmy Millenium Prague právně bránit. Loni dosáhl obrat webu Pepa.cz zhruba 300 milionů korun.
Redakce on-line deníku Aktuálně.cz se pokoušela kvůli dalším podrobnostem kontaktovat společnost Millenium Prague. Její zástupce však chtěl komunikovat pouze prostřednictvím e-mailu. Na zaslané otázky společnost prozatím neodpověděla.
Vyhledávač slev Skrz.cz dnes uvedl, že zatím neregistruje stížnosti zákazníků na uplatnitelnost voucherů zakoupených na slevovém serveru Pepa.cz. Dočasně také pozastavil propagaci nabídek portálu. "Promování těchto nabídek na Skrz.cz by totiž odkazovalo zákazníky na doménu Pepa.cz, kde se ovšem v současné době nacházejí jiné nabídky. Čekáme nyní na výsledek jednání zainteresovaných osob ohledně domény Pepa.cz," uvedl ředitel Skrz.cz Petr Kováčik.
Slevové servery v ČR fungují sedm let. V srpnu 2010 bylo na trhu deset aktivních slevových serverů, na konci téhož roku již 108. Vrcholu dosáhl počet těchto portálů v polovině roku 2011, kdy jich bylo 204. Postupně se ale trh nasytil. V dalších letech vyklidila z různých důvodů pozice řada velkých slevových portálů, například původní Zapakatel.cz, Hypersleva.cz či Nebeslev.cz. Na konci loňského roku skončil i NákupvAkci.cz a podal na sebe návrh na insolvenci.
Nyní zbylo na trhu posledních zhruba 20 slevových portálů. Po největším Slevomatu se mezi velké portály řadí právě Pepa.cz, dále Vykupto.cz či Hyperslevy.cz. Největší podíl na obratu serverů má cestování a jeho význam stále roste.