Pavla Adamcová
Aktualizováno 29. 1. 2022 7:17
Přechod do digitálního světa je teď sice cílem většiny obchodníků, lidé ale při nákupu touží stále více po lidské empatii. Ukazuje to studie společnosti KPMG, která hodnotí značky devíti odvětví české ekonomiky dle spokojenosti zákazníků. Ta se přitom loni poprvé za čtyři roky nezlepšila. Důvodem může být podle expertů i to, že firmy musely v pandemii zaměřit svou pozornost na jinou část byznysu.
2. Air Bank
- Stříbrnou příčku zákaznické spokojenosti pro loňský rok obsadila Air Bank, která v hodnocení zákazníků pro rok 2020 skončila na prvním místě. Češi si podle průzkumu na bance cení upřímného jednání a možnosti vyřídit vše potřebné v intuitivní mobilní aplikaci.
Air Bank existuje na českém bankovním trhu od roku 2011, kdy přišla se sloganem "I banku můžete mít rádi". Instituce má v Česku přes 986 tisíc klientů, z nichž 335 tisíc platí mobilem.
Akcionáři Moneta Money Bank v prosinci souhlasili se spojením s bankovní částí PPF, kam patří právě Air Bank, český a slovenský Home Credit a společnost Benxy (Zonky).
Valná hromada zároveň schválila financování transakce, tedy navýšení základního kapitálu banky pro úpis nových akcií. Akcionáři odsouhlasili i vyplacení dividend z minulých let v celkové výši 1,53 miliardy korun, což odpovídá třem korunám na akcii. Akvizicí získá Moneta od skupiny PPF sto procent akcií skupiny Air Bank za kupní cenu 25,90 miliardy korun.
- Sektor finančních služeb v rámci průzkumu KPMG zahrnuje kromě bank i pojišťovny, stavební spořitelny, poskytovatele půjček a platebních služeb. Jako celek se přitom finanční sektor v hodnocení nachází lehce pod průměrem trhu.
Do budoucna ovlivní sektor velké konsolidace značek, a to nejen Air Bank. Jde také o akvizici Equa bank Raiffeisenbankou a převzetí klientů osobního bankovnictví ING Bank opět Raiffeisenbankou.