Deset značek, které mají čeští zákazníci nejraději. Začali oceňovat lidskou empatii

Pavla Adamcová Pavla Adamcová
Aktualizováno 29. 1. 2022 7:17
Přechod do digitálního světa je teď sice cílem většiny obchodníků, lidé ale při nákupu touží stále více po lidské empatii. Ukazuje to studie společnosti KPMG, která hodnotí značky devíti odvětví české ekonomiky dle spokojenosti zákazníků. Ta se přitom loni poprvé za čtyři roky nezlepšila. Důvodem může být podle expertů i to, že firmy musely v pandemii zaměřit svou pozornost na jinou část byznysu.
Foto: Reuters

9. Starbucks

První kavárnu v Česku americký řetězec Starbucks otevřel 22. ledna 2008 na Malostranském náměstí.

  • "Kavárny řetězec navrhuje tak, aby vytvářely přátelskou atmosféru, ale zároveň umožňovaly lidem využít svůj osobní prostor tak, jak si přejí," shrnují hodnocení řetězce autoři analýzy. "Spojení se zákazníkem pocítíte ve všem, co značka dělá, ať se jedná o výrobu kávy, společenskou odpovědnost, nebo komunikaci," domnívají se autoři žebříčku z KPMG.

V Česku provozuje kavárny Starbucks polská společnost AmRest, nyní jich je dohromady 51. Z kavárenských řetězců na českém trhu působí také britská značka Costa Coffee, která patří pod skupinu Lagardère Travel Retail. Dále pak třeba český řetězec CrossCafe, který kvůli pandemii v únoru oznámil uzavření pěti pražských kaváren.

  • U restaurací a rychlých občerstvení došlo v rámci průzkumu k mírnému zhoršení, ale i tak zůstávají nejlépe hodnoceným sektorem. Vedou téměř ve všech pilířích zákaznické zkušenosti. Zaostávají pouze v metrikách poměr cena/výkon a loajalita zákazníka. Žebříčku na první a třetí příčce vévodí kavárny.

"Pro zákazníky restaurací je zásadním tématem servis: jak vstřícně se obsluha chová, jestli vyhoví individuálním požadavkům a dokáže vyřešit problém k naprosté spokojenosti," připomíná společnost KPMG.

 

Právě se děje

Další zprávy