Den nezadaných se ukazuje jako úspěšnější akce než oba hlavní světové předvánoční výprodejové dny označované jako Černý pátek (Black Friday) a Kybernetické pondělí (Cyber Monday) dohromady, poznamenala agentura Reuters.
Prodejní akce Singles Day se koná v kontextu oživení čínské ekonomiky po koronavirové krizi. Miliony Číňanů nemohly kvůli uzávěrám hranic cestovat do zahraničí za nákupy, a tak nyní více utrácejí doma. Největší internetová nákupní akce na světě letos trvá čtyři dny.
Den nezadaných vznikl v Číně v 90. letech jako svátek všech nezadaných, v roce 2009 z něj ale internetový prodejce Alibaba učinil nákupní horečku. Letos internetový prodejce zahájil prodejní akci dříve, aby dostaly více prostoru méně známé značky. První slevy začal nabízet od 1. do 3. listopadu, akce vrcholí dnes. Hrubý objem zboží, tedy peníze utržené za prodej, vykáže Alibaba za 11 dní, a nikoli za 24 hodin.
Nákupní horečku zpravidla doprovázejí živá vystoupení. Letos prostřednictvím streamu vystoupila v úterý na galavečeru Alibaby zpěvačka Katy Perry.
Vedle prostých slev Alibaba zákazníkům nabízí mimo jiné i to, aby si objednali hned zkraje akce, a dostali tak lepší nabídku. Vybízí je rovněž k tomu, aby hráli mobilní hry a kombinovali své nákupy z různých obchodů.
Solidní výsledek akce znamená úlevu právě pro internetového prodejce Alibaba, který za týden ztratil zhruba deset procent své tržní hodnoty. Minulé úterý totiž burzy v Šanghaji a Hongkongu nečekaně zrušily primární veřejnou nabídku akcií jeho finančně technologické divize Ant Group. Oficiálním důvodem byly změny v regulaci. Podle některých médií šéf Alibaby Jack Ma patrně doplatil na to, že se jako jeden z mála čínských podnikatelů odvážil veřejně sdělovat své názory na finanční regulaci.