Kateřina Hovorková
Aktualizováno 13. 10. 2019 12:41
Skladníkovi na Ústecku se nástupní mzda zvedla za poslední tři roky o 7 tisíc korun hrubého měsíčně. Svářeči v Praze si polepšili dokonce o 9 tisíc. Mzdy v posledních letech výrazně rostly kvůli nedostatku zaměstnanců a konkurenčnímu boji mezi firmami. Zlaté časy však zřejmě končí, tempo růstu mezd zpomaluje. Vyplynulo to z průzkumů personálních společností Grafton Recruitment a Hays.
Nákup, logistika a obchod: Lidé chybí hlavně ve středních Čechách
Odvětví nákupu a logistiky zažívá v Česku velký rozmach. Je to dáno nejen zdejší silnou a stabilní ekonomikou a rozvojem internetového obchodování, ale i strategickou polohou země v rámci Evropy.
Asi největší hlad je v současnosti po skladnících a koordinátorech přepravy, velký zájem je i o specialisty zákaznického servisu. Největší nedostatek lidí hlásí střední Čechy, a to zejména proto, že značný podíl logistických center se nachází v okolí Prahy.
V oblasti obchodu a marketingu dále přetrvává preference společností zaměstnávat zkušené odborníky s praxí v oboru. Nicméně roste zájem i o absolventy, pokud ovšem mají měkké dovednosti a ovládají cizí jazyky.
- Přetrvávajícím trendem je i navyšování fixních mezd napříč všemi pozicemi. Zejména u obchodních pozic je velmi důležitou součástí platu variabilní složka, která může tvořit až dvojnásobek fixního příjmu.
V oblasti marketingu je v současné době fenoménem růst počtu pozic přímo spojených s digitalizací a využíváním nových marketingových kanálů. Již více než 30 % společností využívá ke své propagaci sociální sítě, přičemž se nejedná pouze o mezinárodní koncerny, jak bylo zvykem dříve.
Nehledají se ovšem pouze kreativci a specialisté na strategii a práci se sociálními sítěmi, ale také analytici a manažeři, jejichž úkolem je řízení a hlídání specializovaných dodavatelů v oblasti on-line řešení.