Ekonomika
Aktualizováno 15. 3. 2020 20:01
Epidemie koronaviru se už teď negativně podepisuje na globální i české ekonomice. Nejvíce to zatím pociťuje letecký sektor, například kvůli rušení zájezdů ze strany cestujících. Jaká pravidla se v případě storna dovolené uplatňují? A má zaměstnavatel právo ptát se pracovníka, kde na dovolené byl? Podívejte se na přehled ekonomických a pracovněprávních témat k šířící se nákaze koronavirem.
Rušení zájezdů, storna letenky
- Ministerstvo zdravotnictví by muselo vyhlásit zákaz cestování do dané oblasti nebo by přímo tato oblast musela být uvalena do karantény, aby měl zákazník cestovní kanceláře jistotu, že má nárok na vrácení plné výše ceny zájezdu.
- Storno podmínky tak dál podléhají všeobecným obchodním podmínkám daných cestovních kanceláří. Informaci o výši stornopoplatku musí obsahovat každá smlouva nebo potvrzení o zájezdu.
- Některé cestovní kanceláře například vzhledem k výjimečné situaci neúčtují přeprodání zájezdu někomu jinému nebo vychází klientům vstříc v jiných ohledech.
- Také u některých pojišťoven lze uplatnit plnění pojištění za storna zájezdů, pokud chce cestující zrušit pobyt v oblasti, kterou vláda označila za rizikovou. Je to však individuální a jednotlivé pojišťovny uplatňují rozdílné postupy.
- Další podrobnosti se dočtete v článku:
Storno zájezdu do Itálie lidem peníze nevrátí. Ministerstvo by muselo vyhlásit zákaz