Brno - Čeští manažeři patří mezi nejlepší ve spolupráci a v plnění termínů. Oproti ostatním ale ztrácejí v osobních vztazích a ve smyslu pro humor.
Vyplývá to z průzkumu, který uskutečnila společnost TARGET International Executive Search Group spolu s britskou Henley Business Schoul v šesti zemích střední Evropy.
Celkově třetí
Česká republika se nakonec v konkurenci Polska, Maďarska, Slovenska, Rumunska a Bulharska umístila celkově na třetím místě.
Mezi pozitiva českých manažerů patří pracovitost, dobrá organizovanost, dodržování termínů a časových rozvrhů a také fakt, že rozhodnutí přijatá během jednání jsou akceptována a následně plněna. Negativně byla naopak hodnocena nízká míra flexibility, špatné osobní vztahy na pracovišti a přílišná formalita.
„Překvapilo mě hodnocení českých manažerů jako lidí, kteří nemají smysl pro humor. Takový výsledek ale může být daný jistou komplikovaností české duše, kterou je potřeba delší dobu poznávat, " uvedla k prezentovaným výsledkům studie Pavla Trchová, ředitelka společnosti Target pro Českou republiku.
Například v Polsku z výzkumu vyplynulo, že tam je nejmenší korupce při podnikání, Slovensko vychází jako nejméně byrokratické, Rumunsko nejvíc pracovité, v Maďarsku jsou nejlepší osobní vztahy a v Bulharsku existuje silná vůle manažerů učit se novým věcem.
Cizinci tu rádi žijí
Manažeři střední a východní Evropy se podle průzkumu obecně nedostatečně zaměřují na zákazníka a neefektivně řídí firmy. Dobrým obchodním výsledkům brání také byrokracie a korupce.
Na druhé straně jsou místní manažeři pracovití a ambiciózní, podnikatelské prostředí je dynamické a ženy manažerky překonávají manažery muže.
Země střední a východní Evropy jsou také velmi kladně hodnoceny jako místa, kde cizinci rádi pracují a žijí.
Studie byla uskutečněna na podzim roku 2008. V rámci ní bylo dotázáno přes 5000 manažerů v Polsku, Maďarsku, na Slovensku, v Rumunsku a Bulharsku.