Zboží zaplatil, ale nedostal. Jak vymoci zpět peníze od nepoctivého e-shopu

Pavla Adamcová Pavla Adamcová
Aktualizováno 13. 4. 2019 22:43
Nakupování přes e-shop je u Čechů stále oblíbenější. Loni nakoupilo on-line podle dat statistiků už 54 procent obyvatel Česka starších 16 let - tedy více než 4,7 milionu osob. V tuzemských e-shopech utratili 135 miliard korun. Nákup přes internetový obchod ale nekončí vždy radostně - špatný výběr může vést nejen k pozdějším reklamacím, ale i komplikovanému vymáhání svých práv. Podle čeho vybírat kvalitní e-shop? A jak se bránit, pokud jsme se již nechali nachytat?
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Thinkstock

Hledejte zkušenosti

Důvěru v anonymním prostředí internetu dodávají e-shopům uživatelské recenze. I k těm je ale potřeba být kritický. "Nikdo vám nezaručí, že několik pozitivních recenzí si obchodník na svůj web nenapsal sám nebo si nenajal reklamní agenturu, která se mu o pozitivní ohlasy stará. Řada recenzí se navíc bude týkat třeba jen otázky rychlosti nákupu, doručení a toho, zda zboží bylo v pořádku. Často chybí zkušenosti zákazníků s tím, jak obchod vyřizuje reklamace poté, co ho kladně ohodnotili ve srovnávači," dodává Zelený z dTestu.

E-shopy si ale můžete na internetu "progooglovat", případně nahlédnout do některé ze spotřebitelských databází, jako je ta od České obchodní inspekce nebo portál VašeStížnosti.cz.

 

Právě se děje

Další zprávy