Kateřina Hovorková
3. 11. 2019 18:12
Na jedné straně slušný plat a pěkné benefity, na druhé monotónní práce. Pořád dokola jen pár úkonů. Jeden šroub, druhý šroub, třetí šroub, zavřít kufr. A další vůz se blíží. V továrně na auta pestrou práci neočekáváte, ale stejně vás svět montážní haly překvapí. "Zvyknete si. Někdo za čtrnáct dní, někdo do měsíce," říká žena, která už strávila na lince v továrně Kia Motors v Žilině dlouhá léta.
Trenérka začátečníků
S řízením nových vozů skončila proto, že to v továrně začala nějaký čas provozovat externí firma. "Šla jsem tedy na začátek OK linky. Kódovala jsem další čtyři roky imobilizéry, centrál, plnila jsem klimatizaci, ostřikovače, nandavala zadní stěrač a tankovala palivo. Také se plní urea, tedy močovina do dieselových motorů," popisuje Magdaléna.
Před dvěma lety za ní přišel vedoucí a nabídl jí vyšší pozici: "Umíš pracovat na počítači? Máš maturitu, tak co kdybys šla na trenéra nováčků?" Souhlasila a pohovor zvládla, i když prý měla pocit při plnění úkolů, že jde spíše do NASA než na trenéra nově příchozích operátorů. Nyní je jednou ze čtyř lidí, kteří nováčky zaučují a rozdělují podle potřeb továrny, podle jejich schopností a dokonce i podle výšky.