Život na lince: Práce na minuty, bolavé klouby, touha po benefitech. Chyby neexistují

Kateřina Hovorková Kateřina Hovorková
3. 11. 2019 18:12
Na jedné straně slušný plat a pěkné benefity, na druhé monotónní práce. Pořád dokola jen pár úkonů. Jeden šroub, druhý šroub, třetí šroub, zavřít kufr. A další vůz se blíží. V továrně na auta pestrou práci neočekáváte, ale stejně vás svět montážní haly překvapí. "Zvyknete si. Někdo za čtrnáct dní, někdo do měsíce," říká žena, která už strávila na lince v továrně Kia Motors v Žilině dlouhá léta.
V továrně Kia v Žilině.
V továrně Kia v Žilině. | Foto: Kia

Trenérka začátečníků

S řízením nových vozů skončila proto, že to v továrně začala nějaký čas provozovat externí firma. "Šla jsem tedy na začátek OK linky. Kódovala jsem další čtyři roky imobilizéry, centrál, plnila jsem klimatizaci, ostřikovače, nandavala zadní stěrač a tankovala palivo. Také se plní urea, tedy močovina do dieselových motorů," popisuje Magdaléna. 

Před dvěma lety za ní přišel vedoucí a nabídl jí vyšší pozici: "Umíš pracovat na počítači? Máš maturitu, tak co kdybys šla na trenéra nováčků?" Souhlasila a pohovor zvládla, i když prý měla pocit při plnění úkolů, že jde spíše do NASA než na trenéra nově příchozích operátorů. Nyní je jednou ze čtyř lidí, kteří nováčky zaučují a rozdělují podle potřeb továrny, podle jejich schopností a dokonce i podle výšky. 

 

Právě se děje

před 19 minutami

Extraligovou Spartu posílil švédský útočník Thorell

Novou posilou hokejistů extraligové Sparty se stal švédský útočník Erik Thorell. Devětadvacetiletý křídelník má zkušenosti ze švédské i finské nejvyšší soutěže, poslední dvě sezony byl ale spoluhráčem kapitána českého týmu na letošním mistrovství světa Jana Kováře ve švýcarském Zugu. O jeho příchodu informovala Sparta na webu.

Další zprávy