Život na lince: Práce na minuty, bolavé klouby, touha po benefitech. Chyby neexistují

Kateřina Hovorková Kateřina Hovorková
3. 11. 2019 18:12
Na jedné straně slušný plat a pěkné benefity, na druhé monotónní práce. Pořád dokola jen pár úkonů. Jeden šroub, druhý šroub, třetí šroub, zavřít kufr. A další vůz se blíží. V továrně na auta pestrou práci neočekáváte, ale stejně vás svět montážní haly překvapí. "Zvyknete si. Někdo za čtrnáct dní, někdo do měsíce," říká žena, která už strávila na lince v továrně Kia Motors v Žilině dlouhá léta.
V továrně Kia v Žilině
V továrně Kia v Žilině | Foto: Kateřina Hovorková

První směna začíná v šest ráno. V 8.15 je na deset minut přestávka, pak se linky opět rozjíždějí. Na oběd zazvoní v 11.15 a zaměstnanci na něj mají jen dvacet minut. "Původně jsme drželi hodinu na oběd, ale lidé tak dlouhou pauzu nechtěli. Raději půjdou domů dřív. Takže nyní nabízíme deset a dvacet minut na dvě přestávky," vysvětluje Aktuálně.cz Tomáš Potoček, manažer z oddělení lidských zdrojů.

První směna končí ve 14 hodin, a to už je připravená směna druhá. Stejné podmínky, tedy dvě pauzy, práce do 22 hodin. A třetí směna jede do šesti do rána. Každý ze zaměstnanců si směny točí po týdnu. Jeden týden ranní, druhý noční, třetí odpolední. Pracuje se od pondělního rána do sobotní šesté hodiny ranní.

"Pro mě byla nejhorší noční směna. Nedokázala jsem se přes den vyspat. Starala jsem se sama o děti, takže ty mě ani spát nenechaly. Byla jsem hrozně unavená," říká Magdaléna Čimborová, která v továrně pracuje už dvanáct let. Původně jako dělnice. 

 

Právě se děje

Další zprávy