Příjmy hoteliérů rostou. Letí drahé ubytování

Michal Pavec
16. 11. 2007 11:25
Zájem o luxusní hotely roste i v Česku
Foto: InterContinental

Praha - Ubytovacímu byznysu vévodí jednoznačný trend: celosvětově rostoucí turistický ruch čím dál víc plní kasičky hoteliérů. Významné zvýšení příjmů zaznamenaly zejména luxusní ubytovací řetězce. Vyplývá to z údajů, které zveřejnil hotelový server Hotel news resource.

Plusová čísla ve všech možných ukazatelích naznačují, že turisté dávají stále častěji přednost komfortu před výhodnou cenou. Hotelové korporace proto neustále investují do budování nových ubytovacích kapacit.

Trend je patrný i v Česku. Poptávka po čtyř a více hvězdičkových hotelích u nás rostla nejvíce ze všech druhů ubytování. Například ve čtyřhvězdičkových hotelích přenocovalo o 8,9 procenta více hostů než loni ve stejném období. Kempy nebo penziony pak o zákazníky spíš přicházely.

I proto do země přicházejí významné hotelové řetězce. Už na podzim příštího roku je plánováno otevření hotelu Sheraton - jedné z nejznámějších značek společnosti Starwood Hotels & Resorts.

Tradičním značkám se daří

Společnosti, která kromě Sheratonu provozuje například i síť hotelů Le Meridien, se podobně jako dalším známým korporacím celosvětově daří.

Zisky přepočítané na jeden hotelový pokoj - kterých má společnost na světě okolo devíti tisíc - vzrostly Starwoodu ve třetím čtvrtletí 2007 o 9,5 procenta oproti stejnému období loňského roku.

Foto: Aktuálně.cz

ČTĚTE VÍCE:

Pozitivními čísly za třetí čtvrtletí se může pochlubit i společnost InterContinental, která v Česku provozuje hotely v Praze a Brně a celosvětově jich má víc než patnáct stovek.

Provozní zisk zvýšil InterContinental o plných 22 procent - z 54 milionů liber poskočil na 66 milionů.

Zvýšený zájem o komfortní ubytování motivoval další z nadnárodních řetězců Marriot k novým investicím. Během úspěšného třetího kvartálu letošního roku zprovoznila společnost víc než sedm tisíc nových pokojů. Celkem jich má Marriot okolo 115 tisíc.

Rozkvět hotelového průmyslu potvrdila i nadnárodní síť Accor Hotels, kterou čeští turisté nejčastěji znají díky laciným hostelům Formule 1. Accor ale provozuje řadu dalších značek - v Praze lze najít například čtyři hotely Ibis.

Příjmy Accoru za poslední čtvrtletí narostly oproti stejnému období roku 2006 o 8,5 procenta.

Turistů v Česku je méně

Analytici se shodují, že zájem o tuzemské luxusní ubytování české ekonomice prospívá. O zemi mají zájem bohatší turisté, kteří tu utrácejí více peněz nejen za ubytování, ale i za jídlo, zábavu a nákupy.

Navzdory těmto pozitivům zájem o ubytování v Česku ubývá. Dnešní zpráva Českého statistického úřadu hovoří za třetí čtvrtletí o téměř šestiprocentním poklesu ubytovaných.

SOUVISLOSTI:

Foto: VISA
 

Právě se děje

Další zprávy