Londýn - Jako "nejbezvadnější" značku světa Britové v nejnovějším výzkumu označili Aston Martin, tedy legendární auta, která řídil ještě legendárnější James Bond.
Dle firmy Superbrands zůstaly pozadu i současné hity jako iPod, který obsadil stříbrnou příčku, či server YouTube, který skončil třetí.
Čtvrtou pozici si odnesla značka Bang & Olufsen, která patří dánskému výrobci luxusní elektroniky zaměřené na design.
Domácí, navíc s Jamesem
Astonu možná pomohlo i to, že v březnu ho americký automobilový gigant Ford prodal zpět britskému konsorciu a rodinné stříbro se tak dostalo zpět za 479 milionů liber.
Desítka dle Britů
- 1. Aston Martin
- 2. iPod
- 3. YouTube
- 4. Bang & Olufsen
- 5. Google
- 6. Sony PlayStation
- 7. Apple
- 8. Agent Provocateur
- 9. Nintendo
- 10. Virgin Atlantic
Ale skutečným důvodem úspěchu je přece jen něco jiného.
"Úspěch poslední bondovky Casino Royale a znovuobnovená láska britské veřejnosti k Bondovi patří k jasným důvodům vítězství Aston Martinu. Ukazuje se, že je hluboce zakořeněné spojení muže a jeho auta v myslích Britů," uvádí Superbrands.
V současném sídle Aston Martinu Gaydon se vyrábí modely Vantage a DB9 a tento týden představuje svoji novou vlajkovou loď DBS na autoshow ve Frankfurtu.
První film, ve kterém se James Bond objevil v Aston Martin, byl Goldfinger z roku 1964.
Vyhledávač a spodky
Páté místo v žebříčku dle Superbrands obsadil Google následován Sony PlayStation. Hned po této herní konzole následuje Apple, tedy výrobce přehrávačů iPod, počítačů Mac, či mobilů iPhone.
- Deset milionů iPodů pomohlo Applu k miliardám
- Google pokořil Billův Microsoft, je cennější
- Viacom vs. YouTube: Boj o miliardy dolarů
Jediný zástupce textilního průmyslu zastává osmou pozici a je jím Agent Provocateur, který se zaměřuje především na spodní prádlo.
Do desítky se ještě vešel výrobce herních konzol Nintendo a aerolinky Virgin Atlantic.
"První dvacítka je reflexí našich měnících se potřeb, přání a zájmů," říká Stephen Cheliotis, předseda komise Coolbrands.
"Můžete argumentovat, že je to vlastně rozděleno mezi dvě perfektně oddělená odvětví, na jedné straně jsou to značky, které všichni považují za úžasné kvůli tomu, že vám denně pomáhají nebo je potřebujete. Takovou je Google či Amazon," uvádí.
"Na druhé straně jsou to značky věcí, které skutečně chcete, i když je asi nikdy mít nebudete, jako Rolex či Ferrari. Proto jsou zákazníky považovány za tak bezvadné," uzavírá Cheliotis.