Projekt superjumba A380 již není jen problémem managementu a vysokých nákladů. Nyní už zasáhl zaměstnance, kteří ponesou důsledky několikaletého zpoždění dodávek tohoto letadla.
Během čtyř let přijde o práci 4300 Francouzů, 3700 Němců. Svůj díl budou muset propustit i továrny ve Velké Británii a Španělsku.
Podle ředitele společnosti, Louise Galloise, si tak čtyři partnerské státy "férově" rozdělí podíl na snižování stavu.
V tuto chvíli ale hrozí, že proti propouštění se postaví odbory.
Airbus zvažuje i zavření a prodej tří továren. K dalším třem hledá strategické partnery.
"Absolutně odmítáme zavření kterékoli z továren a nepřijmeme žádný kompromis," řekl šéf Evropské federace zaměstnanců průmyslu Peter Scherrer.
Jenže plán restrukturalizace a propuštění získal v pondělí podporu od mateřské společnosti EADS. Ta je v rukou německé a francouzské vlády, svůj díl v ní má i Španělsko a Rusko.
O budoucnosti Airbusu jednal i francouzský prezident Jacques Chirac s německou kancléřkou Angelou Merkelovou.
Oba se snaží dosáhnout toho, aby jejich státy byly zasaženy co možná nejméně.
Jedno je ale jasné. V rámci restrukturalizace musí Airbus do roku 2010 ušetřit pět miliard eur a po tomto roce snížit náklady o dvě miliardy ročně.