Špatně vyřešená reklamace a polovina lidí se už nevrátí. Češi jsou k e-shopům nároční

Iva Špačková Iva Špačková
18. 9. 2018 11:00
Šedesát procent Čechů nakupuje rádo na internetu. Jejich věrnost konkrétnímu e-shopu ovlivňuje hlavně to, jak dobře se obchodník umí vypořádat s reklamacemi. Pokud v tom zaostává, může přijít o velkou část zákazníků a důmyslně vymýšlené věrnostní programy mu je zpátky nenaženou. Vyplývá to z výzkumu společnosti Ipsos pro konzultační společnost Acomware. Podívejte se, na čem Čechům při nakupování záleží.
Foto: Ipsos, Acomware

Zkušenosti s reklamacemi

Osobní zkušenost s reklamací zboží nakoupeného na internetu mají téměř dvě třetiny Čechů. U zhruba 4 reklamací z 10 mají zákazníci výhrady k postupu prodejce. "Reklamace je obecně pro prodejce riziková, protože může vést ke ztrátě zákazníka. I když vše proběhne správně, zhruba třicet procent zákazníků už příště raději nakoupí jinde," vysvětluje Penkala z Acomware.

Ještě horší je situace v případě, kdy zákazník není spokojen s přístupem prodejce nebo mu nejsou proplaceny všechny náklady, například poštovné. "V takovém případě si příště vybere jiný e-shop až polovina zákazníků," dodává.

 

Právě se děje

Další zprávy