Špatně vyřešená reklamace a polovina lidí se už nevrátí. Češi jsou k e-shopům nároční

Iva Špačková Iva Špačková
18. 9. 2018 11:00
Šedesát procent Čechů nakupuje rádo na internetu. Jejich věrnost konkrétnímu e-shopu ovlivňuje hlavně to, jak dobře se obchodník umí vypořádat s reklamacemi. Pokud v tom zaostává, může přijít o velkou část zákazníků a důmyslně vymýšlené věrnostní programy mu je zpátky nenaženou. Vyplývá to z výzkumu společnosti Ipsos pro konzultační společnost Acomware. Podívejte se, na čem Čechům při nakupování záleží.
Foto: Ipsos, Acomware

Elektronika v nakupování

Při nákupu na e-shopu si lidé nejčastěji naklikají zboží do košíku přes počítač. Váha PC však klesá, zatímco v roce 2016 si přes počítač objednávaly zboží čtyři pětiny lidí, dnes to jsou necelé tři čtvrtiny kupujících.  

Větší podíl Čechů naopak sahá při nákupu po mobilu. Zatímco před dvěma lety takto nakupovalo 11 procent lidí, dnes je to téměř dvojnásobek. U mladší generace do 34 let tvoří nákupy přes mobil dokonce třetinu všech prodejů.

 

Právě se děje

Další zprávy