Iva Špačková
5. 6. 2017 6:58
Tuzemské firmy mají problém získat zaměstnance nebo udržet ty stávající. Jak tento problém řeší automobilky - páteř českého průmyslu? Škoda Auto po jednání s odbory odsouhlasila zaměstnancům řadu nových výhod. Konkurenční TPCA a Hyundai ještě jednání čekají, ale také zde už nabízejí jinde nevídané benefity.
TPCA - výhody
- V dělnických pozicích má každý zaměstnanec nárok na kafeterii v měsíční výši 2000 až 5500 Kč (dle počtu odpracovaných let). Jde o bodové konto, ze kterého si může zaměstnanec hradit například náklady na bydlení, leasing automobilu, pojištění, spoření, nákup zdravotnických potřeb a lékárenského zboží či nákup vzdělávacích, sportovních a relaxačních služeb.
- 3000 Kč ročně dostanou zaměstnanci v takzvaném seniorním programu (např. musí pracovat pro firmu více než 10 let a je jim více než 50 let, což splňuje 5 % pracovníků ve firmě) na rekreaci.
- Příspěvky a slevy na nákup aut. Příspěvek 36 000 Kč na nákup vozu vyráběného v TPCA, průměrnou slevu 15 % na další automobily značek Toyota, Peugeot a Citroën.
- Operativní leasing za výrazně výhodnějších podmínek - sleva až 8000 Kč měsíčně oproti běžné ceně pro automobily značek Toyota, Peugeot a Citroën a platí to i pro vozy vyšší střední střídy, jako je třeba Toyota Avensis nebo Peugeot 508.
- Nákupu v obchodním řetězci Makro.
- Výhodnější tarify u telefonního operátora nebo poskytovatele internetu.
- Týden dovolené navíc (celkem pět týdnů)
- Příspěvek na stravování.