Mezi největší problémy českého školství podle něj patří boj s malostí a strachem z nových změn, kde ty razantnější navíc vyžadují hodně času. "Jsme ve čtvrtině 21. století a stále učíme tak, jak se učilo ve století dvacátém. A to je podle mě chyba," říká Sáblík.
Poukázala na to i probíhající pandemie koronaviru, která donutila všechny účastníky vzdělávání, aby ve větší míře začali využívat moderní technologie. Distanční výuka přinesla do výuky i nové on-line nástroje, se kterými si řada vyučujících nevěděla rady. I proto je podle Sáblíka důležité věnovat se jejich vzdělávání. "Potřebují získat nové znalosti, vyzkoušet si je a nacvičit," popisuje.
"Používání prezentací není žádné zapojení informačních technologií do výuky. Měli bychom umět pracovat s mobilními telefony, které jsou dnes výkonnějším počítačem než ten, který vynesl raketu do vesmíru. Měli bychom používat rozšířenou realitu, kdy si mohu já přes telefon cokoliv zobrazit na svém stole," vysvětluje ředitel.
V podcastu Sáblík dále mluvil o tom, jak mají studenti, rodiče i učitelé změnit myšlení, proč dát lidem prostor k seberealizaci a motivovat je k vlastní aktivitě, dále radí neuzavírat se, ale naopak navazovat nové spolupráce mezi školami a také vysvětluje, jak postupnými kroky proměňovat kulturu na škole. Věří, že školu dělá ředitel, buď v dobrém, nebo špatném, proto je na něm, aby v ní vytvořil motivující prostředí pro pedagogy a také pro žáky.