Praha - Rada pro rozhlasové a televizní vysílání uložila pokutu 200 tisíc korun společnosti Partners Financial Services za její televizní reklamu. Pokutu ve stejné výši dostal také zpracovatel reklamy, společnost Kristián.
Spot odvysílaný letos v lednu na stanici Nova Cinema je údajně v rozporu s dobrými mravy, neboť nepřípustně využívá motiv strachu. Rada o tom informovala v tiskové zprávě.
Odvysílaná reklama nabízí služby finančního poradenství. Podle radních ale její forma nepřípustně využívá motiv strachu, když "hrozí závažnými následky hladu a chudoby v důchodu, pokud nebude využito nabízené služby finančního poradenství. Reklama vyvolává ve spotřebiteli účelné obavy a strach, a může jej proto vést k emocionálnímu obchodnímu rozhodnutí, které by třeba jinak neučinil," konstatovala rada v tiskové zprávě.
Televizní spot byl odvysílán poprvé letos 21. ledna na stanici Nova Cinema. Reklamní kampaň společnosti Partners pro letošní rok podle webových stránek firmy zahrnovala několik spotů, v nichž vystupoval herec Boris Hybner.
Jen nadsázka a humor
"S rozhodnutím nesouhlasíme a považujeme ho za nesprávné, jak jsme uvedli při správním řízení u rady," poznamenal ředitel právních služeb a compliance a člen představenstva Partners Vít Mikolášek. Reklama podle něj naopak používá nadsázku a humor a firma je připravena hájit se i soudně.
"Rozhodnutí nám zatím nebylo doručeno, takže se k němu nemůžeme vyjádřit. Tento samotný fakt považujeme minimálně za velmi nestandardní, kdy je veřejně komunikována skutečnost ze správního rozhodnutí, které nebylo doposud doručeno účastníkovi správního řízení, kterému je uložena pokuta. Takové rozhodnutí bez jeho doručení nevyvolává zamýšlené právní účinky, ještě není ani pravomocné a může poškodit dobré jméno dotčené společnosti, i když rozhodnutí o uložení pokuty může být shledáno jako neoprávněné a nesprávné," dodal Mikolášek z Partners.
Také společnost Kristián se podle jednatele Zdeňka Kocábka vyjádří, až bude mít rozhodnutí k dispozici.
K povinnostem Rady pro rozhlasové a televizní vysílání patří mimo jiné dohled nad dodržováním zákona o regulaci reklamy. Při zjištění prohřešku vydává upozornění na porušení zákona nebo ukládá pokuty. Firmy se proti sankcím zpravidla odvolávají k soudu.