"Mohu potvrdit, že jsme dnes večer na půdě APMS za účasti (operátorů) O2, Vodafone a T-Mobile aktivovali pracovní skupinu zabývající se podvody. Aktuálně prověřujeme situaci nejen z právní, ale i etické stránky. V průběhu zítřka (úterý) přijdeme s prohlášením," uvedl Grund v reakci na video kanálu Kluci z Prahy týkající se Rychlé hry.
Mohu potvrdit, že jsme dnes večer na půdě @APMS_CZ za účasti @O2_CZ @Vodafone_CZ a @TMobile_CZE aktivovali pracovní skupinu zabývající se podvody. Aktuálně prověřujeme situaci nejen z právní, ale i etické stránky. V průběhu zítřka přijdeme s prohlášením. https://t.co/rEueVuYALb
— Jiri Grund (@JiriGrund) April 12, 2021
Rychlá hra se vysílá na kanálech TV Barrandov několik hodin denně. Uváděna je jako teleshopping a podle údajů na webu pořadu má sloužit k propagaci časopisu Sedmička, který také vydává Empresa Media.
Pořad nabízí divákům možnost vyhrát stovky až tisíce korun, pokud například uhádnou rozdíl mezi obrázky nebo jméno některého města. Aby se divák mohl hry zúčastnit, musí zavolat na placenou linku, kde jeden hovor stojí 95 korun. Volajícímu se však podle kanálu Kluci z Prahy opakovaně stane, že je hovor přerušen bez spojení do studia.
V reakci na video kanálu Kluci z Prahy se podle jeho tvůrců ozvali lidé, včetně dětí a seniorů, kteří na telefonní lince Rychlé hry provolali tisíce nebo desetitisíce korun. "Často šlo o přiznání dětí, které pořad sledovaly a bez svolení rodičů provolaly někdy i desítky tisíc korun," uvedli Rubeš a Mikulka ve vyjádření pro média.
Jaromír Soukup, majitel mediální skupiny Empresa Media provozující TV Barrandov se k situaci podle Rubeše nevyjádřil.
Pořad Rychlá hra vytváří společnost Telemedia InteracTV Production Home Limited, která je registrována na Kypru. Tato firma již dostala v Česku několik pokut v řádu statisíců korun za klamavé praktiky. Podle serveru Lupa.cz například Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) dala firmě předloni pokutu 250 tisíc korun za pořad Zavolej a vyhraj na televizní stanici Joj Family.
Jednalo se o podobný typ pořadu jako Rychlá hra. "Nátlak moderátorky a uvedení nepravdy o tzv. rychlém přepojování mohlo ovlivnit rozhodnutí diváků a dovést je ke koupi služby, k níž by za jiných okolností nepřistoupili," uvedla podle serveru rada.
On-line deník Aktuálně.cz již v minulosti upozornil také na jiný druh přibývajících podvodů v on-line prostředí. Bannery na různých webech lákají na slibný přivýdělek pod záštitou celebrit a tváří se přitom jako věrohodné investiční či zpravodajské servery. Ve výsledku ale podvodné reklamy z uživatele vytáhnou osobní údaje či peníze.