Co značka, to ikona. Japonsko je fotoaparátová velmoc, Olympusu ale došel dech

Adéla Očenášková Adéla Očenášková
28. 7. 2020 15:04
Japonská firma Olympus v červnu oznámila, že po 84 letech končí s výrobou fotoaparátů. Zdůvodnila to mimořádně tvrdými podmínkami na trhu s digitálními fotoaparáty, které navíc vytlačují stále lepší chytré telefony. Japonsko je nicméně na poli výroby fotoaparátů stále velmocí. Podívejte si, jak si v tomto odvětví stojí další tamní společnosti.
Foto: George Karbus

Nikon

Notoricky známou značkou fotoaparátů jsou ty od Nikonu - věčného konkurenta Canonu. Podle fotografa a šéfredaktora slovenského webu ePhoto.sk Karola Srnce je možné, že by Nikon se svou výrobou fotoaparátů v budoucnu následoval cestu Olympusu.

"Jestli se situace ještě zhorší, obával bych se o osud Nikonu nebo Pentaxu," uvedl Srnec na otázku, zda stále lepší kvalita fotoaparátů u chytrých mobilů může viditelně ublížit i jiným značkám. 

"Nejbližší roky se situace asi nezlepší. Ještě zřejmě nejsme na úplném dnu, může se ale ukázat, že jiní výrobci jsou na tom ještě hůře než Olympus," doplnil Srnec s tím, že si ale řada značek může dovolit oblast fototechniky opustit, protože tvoří jen malé procento jejich aktivit (stejně jako v případě Olympusu). 

Sám výkonný ředitel Nikonu Tošikazu Umatate minulý rok přiznal, že příjmy firmy z fototechniky klesly v roce 2019 na jednu šestinu v porovnání s rokem 2012, kdy se jí v prodeji těchto produktů naopak extrémně dařilo. 

 

Právě se děje

Další zprávy