Co značka, to ikona. Japonsko je fotoaparátová velmoc, Olympusu ale došel dech

Adéla Očenášková Adéla Očenášková
28. 7. 2020 15:04
Japonská firma Olympus v červnu oznámila, že po 84 letech končí s výrobou fotoaparátů. Zdůvodnila to mimořádně tvrdými podmínkami na trhu s digitálními fotoaparáty, které navíc vytlačují stále lepší chytré telefony. Japonsko je nicméně na poli výroby fotoaparátů stále velmocí. Podívejte si, jak si v tomto odvětví stojí další tamní společnosti.
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Shutterstock

Olympus není první

Z japonských firem se před Olympusem vzdala výroby digitálních fotoaparátů například Konica Minolta. V roce 2006 se společnost nechala slyšet, že je v tomto odvětví příliš silná konkurence, a byznys prodala značce Sony.

Srnec připomíná, že také Olympus se dohodl na postoupení své divize firmě JIP, a nemusí to tedy znamenat úplný konec jeho fotoaparátů. "Olympus může skončit, pokračovat současným tempem, nebo i růst, pokud na to půjde nový majitel správně," míní.

V roce 2018 ukončilo výrobu digitálních kompaktů také japonské Casio, opět kvůli ztrátovosti a rozšíření chytrých telefonů. Casio dnes platí především za jednu z největších značek digitálních hodinek.

 

Právě se děje

Další zprávy