Co značka, to ikona. Japonsko je fotoaparátová velmoc, Olympusu ale došel dech

Adéla Očenášková Adéla Očenášková
28. 7. 2020 15:04
Japonská firma Olympus v červnu oznámila, že po 84 letech končí s výrobou fotoaparátů. Zdůvodnila to mimořádně tvrdými podmínkami na trhu s digitálními fotoaparáty, které navíc vytlačují stále lepší chytré telefony. Japonsko je nicméně na poli výroby fotoaparátů stále velmocí. Podívejte si, jak si v tomto odvětví stojí další tamní společnosti.
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Reuters

Panasonic

Také portfolio japonského výrobce elektroniky Panasonic zahrnuje fotoaparáty, známý je třeba také pro své televize nebo GPS navigace do auta. 

Ani tato firma se nevyvarovala poklesu příjmů kvůli koronavirové pandemii. Panasonic v květnu uvedl, že v uplynulém finančním roce hospodařil s provozním ziskem 293,75 miliardy jenů (70 miliard Kč), což je o 28,6 procenta méně než v předchozím roce. Finanční rok 2020 firma uzavřela v březnu.  Společnosti klesly mimo jiné příjmy z prodeje televizí a digitálních fotoaparátů, jejichž prodej zpomalil v Evropě.  

Naopak se dařilo společnému podniku s americkým výrobcem elektromobilů Tesla, kterému Panasonic dodává baterie. Tento podnik je už druhým čtvrtletím v zisku. Panasonic přišel o status exkluzivního dodavatele baterií pro Teslu, když se rozhodl nepostavit novou továrnu v Číně, kde by vyráběl baterie pro tento americký podnik. Výrobce elektromobilů pak uzavřel partnerství s jihokorejskou společností LG Chem a čínskou CA.

Pandemie zasáhla Panasonic v době, kdy se firma snaží najít nové možnosti růstu. Její strategie odklonit se od spotřební elektroniky a více se věnovat výrobě komponentů totiž nepřinesla kýžený efekt, kterým by byl právě růst zisku.

 

Právě se děje

Další zprávy