Co značka, to ikona. Japonsko je fotoaparátová velmoc, Olympusu ale došel dech

Adéla Očenášková Adéla Očenášková
28. 7. 2020 15:04
Japonská firma Olympus v červnu oznámila, že po 84 letech končí s výrobou fotoaparátů. Zdůvodnila to mimořádně tvrdými podmínkami na trhu s digitálními fotoaparáty, které navíc vytlačují stále lepší chytré telefony. Japonsko je nicméně na poli výroby fotoaparátů stále velmocí. Podívejte si, jak si v tomto odvětví stojí další tamní společnosti.
Logo japonské firmy Canon
Logo japonské firmy Canon | Foto: Reuters

Canon

Také konkurenční Canon se v oblasti fototechniky potýká s propady příjmů, teď mimo jiné jako většina dalších společností kvůli koronaviru. V prvním čtvrtletí roku se příjmy z prodeje fotoaparátů a inkoustových tiskáren snížily až o 80 procent. "Pokles pro Canon začal v polovině února a na konci března už čisté zisky společnosti klesly o 9,5 procenta a provozní zisk o 18,7 procenta," uvedl server PetaPixel.

Propad příjmů evidovala firma už loni, finanční výsledky nezachránila ani poptávka po bezzrcadlových fotoaparátech.

Část fotografů navíc podle Srnce již v minulosti přešla od Canonu (a také Nikonu) ke značkám Fujifilm, Olympus a Panasonic. Na českém a slovenském trhu je ale Canon naopak podle něj zřejmě tou největší stálicí. 

Canon i Nikon pak podle Srnce zaostávají v popularitě za Sony, protože dlouho váhali s výrobou plnoformátových bezzrcadlovek. "V tom má Sony i jiné značky několikaletý náskok," domnívá se šéfredaktor webu ePhoto.sk.

 

Právě se děje

Další zprávy