Co značka, to ikona. Japonsko je fotoaparátová velmoc, Olympusu ale došel dech

Adéla Očenášková Adéla Očenášková
28. 7. 2020 15:04
Japonská firma Olympus v červnu oznámila, že po 84 letech končí s výrobou fotoaparátů. Zdůvodnila to mimořádně tvrdými podmínkami na trhu s digitálními fotoaparáty, které navíc vytlačují stále lepší chytré telefony. Japonsko je nicméně na poli výroby fotoaparátů stále velmocí. Podívejte si, jak si v tomto odvětví stojí další tamní společnosti.
Logo japonské firmy Sony
Logo japonské firmy Sony | Foto: Reuters

Sony

Také firma Sony, jedna z největších japonských firem, se soustřeďuje na výrobu fotoaparátů. Mimo to se věnuje i výrobě televizorů, chytrých telefonů nebo konzolí PlayStation - první generace této herní konzole z roku 1994 znamenala převrat ve světě počítačové zábavy, za šest let se jí po celém světě prodalo na sto milionů kusů. 

Ještě větší úspěch sklidil podnik s verzí PlayStation 2, která se stala nejprodávanějším zařízením svého druhu v historii. Celkem se jí ve dvou variantách prodalo 155 milionů kusů. Právě z televizí a herních konzolí jde firmě nejvíce peněz.

Divize fotoaparátů včetně zobrazovacích zařízení jí pak loni vydělala 9,85 miliardy dolarů (224 miliardy korun). Sony představuje největšího světového výrobce obrazových snímačů, používaných mimo jiné ve fotoaparátech v chytrých telefonech. Na celosvětovém trhu má zhruba poloviční podíl. 

Stejně jako řadu dalších společností i tohoto výrobce elektroniky postihla v důsledku koronavirové pandemie krize, její celoroční zisk se kvůli tomu snížil o 68,2 miliardy jenů (více než dvě miliardy korun), z čehož 35,1 miliardy jenů (7,4 miliardy korun) připadlo na segment spotřební elektroniky.

 

Právě se děje

Další zprávy