Stejné odškodné, převody bonusů a kamery na hranicích. EU zavádí nové povinné ručení

Radim Klekner
Aktualizováno 13. 2. 2019 15:38
Každoročně zahynou na evropských silnicích desetitisíce osob. Podstatnou část z nich tvoří děti, chodci, cyklisté a starší lidé. Evropská komise se proto rozhodla zlepšit ochranu obětí autonehod a novelizovat směrnici o pojištění motorových vozidel. Mimo jiné navrhuje zvýšit výši pojistného krytí a zajistit, aby za pojistitele v platební neschopnosti přebíral odpovědnost příslušný stát. Ve středu europoslanci schválili stanovisko Evropského parlamentu ke směrnici a postoupili ji Radě EU. Podívejte se, co vše by se mělo změnit.
Nehoda na silnici I. třídy v katastru obce Drhovle, při níž zemřeli čtyři lidé. Řidič náklaďáku si při odbočování vlevo pravděpodobně nevšiml osobního vozu v protisměru.
Nehoda na silnici I. třídy v katastru obce Drhovle, při níž zemřeli čtyři lidé. Řidič náklaďáku si při odbočování vlevo pravděpodobně nevšiml osobního vozu v protisměru. | Foto: KŘP a HZS Jihočeského kraje

Nová unijní pravidla

  • Nová pravidla mají především zaručit spravedlivé odškodnění poškozených, odradit řidiče před jezděním s nepojištěnými auty a zajistit, aby ti, kdo svá auta nechají pojistit, měli ve všech členských zemích EU stejné podmínky pojištění.

Stanovisko k nové legislativě, vypracované Evropským parlamentem, nejdříve schválil parlamentní Výbor pro vnitřní trh a ochranu spotřebitelů. Zpravodajkou návrhu přitom byla česká europoslankyně Dita Charanzová, která se dopravní problematice dlouhodobě věnuje.

Europarlament stanovisko výboru schválil ve středu. EP začne následně vyjednávat s Radou EU o konečné podobě legislativy. Evropská komise bude muset výhledově zhodnotit dopad směrnice na legislativu ve vztahu k samořiditelným autům, jakmile bude tato implementována.

 

Právě se děje

Další zprávy