Obchodní centra na každém rohu? Vede Hradec a Liberec, i přes pandemii vznikají další

Magdalena Chorá Magdalena Chorá
10. 8. 2021 6:08
Obchodní centra si prošla během pandemie těžkou zkouškou. Povinně uzavřené prodejny, boom e-shopů i izolace lidí způsobily velké propady tržeb. Jak ale upozorňují experti oslovení Aktuálně.cz, velké prodejní areály mají lidi stále čím oslovit. Podle nejnovějších dat se návštěvnost ještě k běžným číslům nevrátila, zákazníci však utrácí stejně, či dokonce o trochu více než před pandemií.
Foto: Shutterstock

Češi místo dovolené utrácí doma

"Zdá se, že se v posledních měsících projevuje efekt odložené spotřeby, kdy se mnoho spotřebitelů nemohlo dočkat možnosti vyrazit na nákupy do obchodního centra. Zároveň současná situace komplikuje cestování do zahraničí, a tak mnoho lidí, kteří by jinak v létě odjeli na dovolenou, zůstává v tuzemsku, kde tím pádem také utrácí peníze," řekl Jan Kotrbáček, partner a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu Cushman & Wakefield. 

Podle Kotrbáčka se však liší návštěvnost i tržby u menších regionálních center a u větších center například v centru Prahy, která jsou do určité míry závislá na zahraničním turismu, který se stále neblíží úrovni před pandemií. 

 

Právě se děje

Další zprávy