Berlín, Praha - Český dopravce Leo Express přebírá berlínskou železniční společnost Locomore, která je v insolvenci. Jezdit bude na trase mezi Berlínem a Stuttgartem na jihozápadě Německa. V tiskové zprávě to uvedla německá společnost FlixBus, která s Leo Expressem plánuje spolupracovat při prodeji lístků a bude mít na starosti i marketing, cenovou strategii a péči o zákazníky.
Přerušený provoz z Berlína do Stuttgartu zahájí společnost 24. srpna. Jezdit má čtyřikrát v týdnu od pátku do pondělí. Vlaky vybavené Wi-Fi připojením zdarma nebo zásuvkami pro napájení drobné elektroniky budou vyjíždět ze Stuttgartu v 06:21 a v opačném směru z Berlína budou vyjíždět v 14:19, uvedl na svých internetových stránkách tuzemský dopravce.
Podle Leo Expressu Locomore na trase dokázal během pěti měsíců přepravit na 100 000 zákazníků. V insolvenci firma skončila kvůli nízké kapitálové vybavenosti a proto, že řadu prací na provozu železniční dopravy musela najímat u externích partnerů. Česká společnost s několikaletou zkušeností s provozem železniční dopravy a podporou Flixbusu předpokládá, že ji podobný osud nečeká.
Cena jízdenek začíná na 9,90 euro (249 korun) za celý úsek Berlín - Stuttgart. Deutsche Bahn mají nejlevnější jízdenky na této trase za dvojnásobnou cenu, píše web zdopravy.cz. Na některých úsecích je jízdné ještě levnější, například z Frankfurtu do Stuttgartu cena začíná na 125 korunách, dodává web.
Start-up Locomore začal spoj mezi německou metropolí a hlavním městem Bádenska-Württemberska provozovat v prosinci loňského roku, ale už v květnu se dostal do velkých finančních problémů a podal návrh na zahájení insolvenčního řízení.
O Locomore se podle německých médií ucházelo několik firem, včetně LeoExpressu. "Odevzdali jsme nabídku. Chceme si ponechat zaměstnance a řadu dodavatelů," řekl v květnu deníku Handelsblatt výkonný ředitel české firmy Peter Köhler.
Leo Express se podle webu časopisu Der Spiegel zatím dohodl s 15 zaměstnanci Locomore, s dalšími ještě jedná. Podle listu Die Welt bude zprvu jeden vlak jezdit čtyřikrát týdně ráno ze Stuttgartu do Berlína, a odtud pak zase zpět. Od září by vlak měl jezdit pětkrát týdně.
Leo Express zahájil činnost v roce 2013 jako železniční přepravce. Vedle osobních vlaků provozuje i autobusové linky. Loni svezl svými vlaky a autobusy 1,4 milionu cestujících. Společnost v roce 2016 vykázala ztrátu zhruba 110 milionů korun, meziročně jde o propad o deset milionů korun.