Čepované šampony, koše bez sáčků, kelímky na více použití: Tak firmy bojují s plasty

Michal Šenk spi Michal Šenk, spi
17. 12. 2018 6:05
Zákaz jednorázových plastů, který nařizuje Evropská unie, ovlivní podnikání firem, které s nimi pracují. Jak si s tím poradí? A čekají až na rok 2021, nebo s omezováním plastů začínají samy? Podívejte se, co s plasty dělá například Alza, Nestlé či IKEA.
Sídlo Agrofertu v Praze
Sídlo Agrofertu v Praze | Foto: ČTK

Agrofert

Kdo odpovídá: mluvčí Karel Hanzelka

Omezit plasty se snažíme. Například ve společnosti Kostelecké uzeniny využíváme k jejich omezení dvě cesty:

  • Snižujeme gramáž plastových obalů, tloušťky fólií, misek a podobně.
  • Snažíme se používat materiály šetrnější k životnímu prostředí, jako je papír nebo odbouratelný plast.

Meziročně tak snižujeme spotřebu plastu v řádech desítek tun. Další úkoly nás v této oblasti v blízké budoucnosti samozřejmě ještě čekají, protože podíl balených potravin stále roste.

V dalším podniku skupiny, v mlékárně Olma, pak řešíme snížení spotřeby plastů díky redukci hmotnosti portfolia obalů:

  • V několika kolech jsme již snížili hmotnosti PET lahví a jejich víček a v letošním roce jsme aktuálně úspěšně dokončili testování snížení hmotnosti plastu u hlavních linií obalů - kelímků. Tato redukce v konečném důsledku znamená roční úsporu desítek tun polypropylenu, z něhož jsou používané kelímky vyráběny především.
  • Rozšiřujeme také využití takzvaných K3 obalů (využívají kombinaci plast-papír), u kterých je podíl plastové části redukován o dalších 20-30 procent ve srovnání s jinými dekoračními technologiemi. Navíc papír používaný na naše K3 obaly pochází z recyklované kartonáže.
 

Právě se děje

Další zprávy