Čepované šampony, koše bez sáčků, kelímky na více použití: Tak firmy bojují s plasty

Michal Šenk spi Michal Šenk, spi
17. 12. 2018 6:05
Zákaz jednorázových plastů, který nařizuje Evropská unie, ovlivní podnikání firem, které s nimi pracují. Jak si s tím poradí? A čekají až na rok 2021, nebo s omezováním plastů začínají samy? Podívejte se, co s plasty dělá například Alza, Nestlé či IKEA.
Foto: Ikea ČR

IKEA

Kdo odpovídá: manažer trvalé udržitelnosti pro ČR, Slovensko a Maďarsko Roman Bojko

Plast je pro nás jedním z klíčových materiálů. Jedná se o silný, odolný, lehký, levný a všestranný materiál používaný v bytovém zařízení, doplňcích a v celém provozu i dodavatelském řetězci IKEA. Plasty tak budeme nadále využívat, chceme však snížit jejich negativní na životní prostředí.

  • Zavázali jsme se, že do roku 2020 ukončíme prodej veškerého plastového zboží na jedno použití včetně brček, talířů nebo sáčků do koše. Toto opatření se týká také našich restaurací a kaváren po celém světě.
  • Naším cílem je, aby do roku 2030 všechny naše výrobky a obaly, včetně těch plastových, byly vyrobeny z obnovitelných a/nebo recyklovaných materiálů, a tím omezíme využívaní primárních fosilní zdrojů.

V tomto procesu je klíčová spolupráce s dodavateli, která nám pomáhá úspěšně inovovat a testovat nové alternativy.

  • Například sáček ISTAD, který jsme uvedli na trh v minulém roce, jde oproti klasickému plastovému sáčku používat opakovaně, protože ho lze opětovně uzavřít. Tento sáček je navíc vyroben z plastu, který obsahuje nejméně 85 % obnovitelného materiálu, konkrétně zbytků cukrové třtiny, které vznikají při jejím zpracování.
  • V minulém roce jsme také představili kuchyňská dvířka a čela zásuvek, která vyrábíme z recyklovaného dřeva a jejichž povrch je z recyklovaných PET lahví. Fólii na dvířka o rozměru 40×80 cm jsme schopni vyrobit z 25 PET lahví.
 

Právě se děje

Další zprávy