reklama
 
 

Je libo e-shop? V Česku vzniklo první tržiště specializované na prodej internetových obchodů

16. 4. 2018
"Eshopiste bude doplňková služba, která pomůže zejména těm, kteří hledají buď investici pro svůj rostoucí on-line obchod, nebo naopak pro ty, kteří se svému projektu již nechtějí věnovat," uvedl zakladatel webu.

Praha - V Česku vzniklo první on-line tržiště specializované na prodej a koupi e-shopů, kde soukromníci mohou nabídnout svůj internetový obchod investorům.

Na portálu Eshopiste.cz se zobrazují obchody, které již nyní fungují a jejich majitelé je chtějí posouvat a rozvíjet, nebo naopak nemají čas se jim věnovat. Za neziskovým projektem stojí firma Shoptet, na jejíž platformě běží v ČR již 13 tisíc e-shopů.

Jednotlivé obchody jsou řazeny do kategorií, jako například auto, elektro, sport a podobně. Potenciální zájemce zároveň vidí, jakou měl e-shop návštěvnost a obrat za poslední rok působení.

"Eshopiste bude doplňková služba, která pomůže zejména těm, kteří hledají buď investici pro svůj rostoucí on-line obchod, nebo naopak pro ty, kteří se svému projektu již nechtějí věnovat," uvedl zakladatel webu Miroslav Uďan.

Nový portál nabídne projekty širokého cenového rozpětí. "On-line obchodování není jen o velkých hráčích s miliardovými obraty, ale především o malých a středních podnikatelích. Většina z nich začínala nezávisle a e-shop zakládali jako vedlejší projekt při zaměstnání. Mnohým z nich se však podařilo uspět a prorazit a obchod je tak živí naplno, či dokonce zaměstnávají své vlastní lidi a pomocníky," dodal Uďan.

Koupit či prodat internetový obchod je možné i na řadě nespecializovaných portálů jako je Sancepodnikat.cz, Fastcentrik, Globalbroker, Webtrh a další. Česko je velmocí v prodejích na internetu.

Více než 43 procent prodejů technického (nepotravinářského zboží) zboží se v ČR uskuteční v internetových obchodech. Až s odstupem následují Nizozemsko (35 procent), Slovensko (34 procent) a Británie (33 procent), vyplývá z údajů společnosti GfK.

V Česku je v přepočtu na obyvatele nejvíce e-shopů v Evropě. Jejich počet navíc podle odborníků i v dalších letech poroste. Loni jich v ČR přibylo meziročně 3 900 na celkem 40 100. Loni tržby e-shopů stouply meziročně o 18 procent na 115 miliard korun, vyplývá z údajů Asociace pro elektronickou komerci a srovnávače cen Heureka.cz.

autor: ČTK | 16. 4. 2018

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama