Kdo vydělává i za stavu nouze: placené televize, on-line prodejci her a operátoři

Ekonomika Ekonomika
18. 4. 2020 19:18
Aspoň některá odvětví mohou za současné pandemie koronaviru, kvůli níž by se měla většina obyvatel zdržovat doma, evidovat vyšší tržby. Jsou mezi nimi například potravinové e-shopy nebo placené televize. Z dlouhodobého hlediska je ale zatím ve hvězdách, kdo ze situace, která je pro většinu oborů ekonomicky velmi bolestivá, může skutečně vydělat.
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Shutterstock

Zábava

Koronavirová karanténa také zvýšila popularitu televizím, herním konzolím nebo třeba deskovým hrám. Například e-shop Alza.cz evidoval v týdnu od 16. března trojnásobný růst jak deskových her, tak stavebnic. Samotní výrobci her však nad karanténou nejásají. Jejich hlavním prodejním kanálem jsou totiž hračkářství, která zůstávají zavřená. Propad tržeb proto počítají v desítkách procent.

V druhé polovině března narostla také sledovanost placených televizních služeb, například v případě O2 TV o 19 procent. Češi strávili v prvních dvou týdnech celostátní karantény u televizí o 33 procent více času než ve stejném období loni. 

Portál Slevomat, který se za normálních okolností soustřeďuje hlavně na prodej zážitků, zase překvapila březnová poptávka po erotických pomůckách.

 

Právě se děje

Další zprávy