Restrukturalizace má firmě ušetřit zhruba šest miliard dolarů (137 miliard Kč). Tyto úspory by měly zahrnovat 4,5 miliardy dolarů u ročních provozních nákladů a 1,5 miliardy u kapitálových výdajů.
Automobilka koncem října oznámila, že ve třetím čtvrtletí hospodařila s čistým ziskem 2,5 miliardy dolarů ve srovnání s téměř třímiliardovou ztrátou před rokem. Při zveřejnění čtvrtletních výsledků rovněž uvedla, že v rámci úspor nabídne odstupné 18.000 zaměstnancům.
Generální ředitelka podniku Mary Barraová dnes upozornila, že General Motors neočekává hospodářský útlum. Důvodem restrukturalizace je podle ní potřeba přizpůsobit se rychle se měnícím podmínkám v automobilovém průmyslu a přesunu k automobilům s elektrickým pohonem a vozům s autonomním řízením.
Zpráva o plánovaném propouštění a úsporách pomohla akciím GM, méně už se však líbila americkému prezidentovi Donaldu Trumpovi. Ten se zasazuje o udržení pracovních míst v americkém průmyslu, vztahy Spojených států s tradičními obchodními partnery jsou proto napjaté.
Barraová se má ještě dnes sejít s ekonomickým poradcem Bílého domu Larry Kudlowem. Trump na twitteru uvedl, že se mu oznámení GM o rušení pracovních míst nelíbí. Listu The Wall Street Journal (WSJ) řekl, že GM má přestat vyrábět auta v Číně a produkci přesunout do Spojených států. Trump ale firmě její situaci svou politikou zkomplikoval sám, tvrdí Trumpovi kritici.
Jak připomíná ve své analýze zpravodajský server BBC, dovozní clo na ocel, které je klíčovou komponentou automobilového průmyslu a které navrhl právě Trump, zvýšilo náklady General Motors podle odhadů zhruba o miliardu dolarů (skoro 23 miliard Kč). Jak se po dnešním oznámení zdá, nebylo snížení firemní daně, které vláda zavedla loni v naději, že podniky budou doma více investovat, s to vykompenzovat současné změny obchodních dohod. Další ranou by se pro automobilový průmysl mohlo stát zvýšení cel na dovoz automobilů, jak plánuje Trump.